Kampanię Marko wspiera brand Tiny Love. Fot. Tiny Love

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Księga Rozwoju Dziecka. Organizatorem projektu jest firma Marko.
Akcja ma zwrócić uwagę rodziców na świadomą obserwację dzieci w pierwszych 3 latach ich życia.

Jak wynika z badań dotyczących zdrowia i rozwoju dzieci, to właśnie ten okres jest kluczowym do rozpoznania m.in. opóźnień ruchowych, zaburzeń słuchu, wad wzroku czy poważniejszych dysfunkcji, jak autyzm czy Zespół Aspergera.

W ramach e-konsultacji społecznych, które będą się odbywać wirtualnie do końca wakacji, powstanie Księga Rozwoju Dziecka, zawierająca przykłady obserwacji dzieci zgodnie z siedmioma obszarami rozwoju, takimi jak: ruchy precyzyjne, ruchy całego ciała, zmysły, kojarzenie, język i komunikowanie się, wyobraźnia i kreatywność, rozwój emocjonalny i społeczny.

– Internet i znajomi to bogate źródła wiedzy opisujące objawy nieprawidłowego rozwoju dzieci, które powinny zaalarmować rodziców. My natomiast chcemy zebrać i pokazać sposoby na obserwację tych wskaźników – wyjaśnia właściciel firmy Marko Janusz Musioł.

Kampania skupiona na praktycznych i skutecznych przykładach będzie edukować za pomocą takich narzędzi, jak filmy, zdjęcia, darmowe e-booki. Pokaże także, w jaki sposób poprzez zabawę wprowadzać do codziennego grafika ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci.

Owocem kampanii ma być wspomniana „Księga rozwoju dziecka”, którą inicjatorzy przedsięwzięcia udostępnią bezpłatnie wszystkim rodzicom. Do udziału w wydarzeniu zaproszeni są wszyscy rodzice – zarówno ci, którzy wychowują dzieci do lat 3, jak i ci, którzy mają już dzieci starsze i w związku z tym bogatsze doświadczenie.

Działania obejmują internet: Blog Księga Rozwoju Dziecka, oraz profile Tiny Love Poland na Facebooku, Instagramie i Twitterze.