Fot. BranzaDziecieca.pl

Większa przyjemność z zakupów, jaką odczuwa klient oznacza dla sklepu większą sprzedaż. Jak ją osiągnąć? Można było dowiedzieć się tego podczas konferencji i warsztatów Designing Customer Experience, zorganizowanych 31 marca na Stadionie Inea w Poznaniu.

Customer experience (doświadczenie klienta) to znacznie więcej niż zakupy. – Ludzie nie pamiętają, co zrobiłeś, ale jak się wtedy czuli – przekonywał podczas jednego z wystąpień Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers.

Austin Campbell, dyrektor zarządzający Caps Group, rozpoczynając swoją prezentację, na pierwszym slajdzie pokazał radosną dziewczynkę. – To moja córka w swoje 3. urodziny. Każdy z waszych klientów powinien mieć taki wyraz twarzy – stwierdził.

Czym jest customer experience według prelegentów – ekspertów i praktyków? To emocjonalne logo firmy. Jak nad nim pracować? – Obserwujcie klienta. Wystarczy obejrzeć nagrania z 2-3 dni monitoringu, żeby wiedzieć, co i w którym miejscu robi kupujący, gdzie przydałyby się zmiany, a które miejsca są idealnie zaprojektowane – zachęcał Bartłomiej Dudka.

Gość specjalny – Thomas Schumacher (na zdjęciu z prawej), jeden z największych graczy na światowym rynku merchandisingu, poprowadził warsztaty, podczas których wśród uczestników wywiązała się dyskusja na temat, jak zmotywować pracowników do pozytywnego podejścia w pracy. Niezawodnej recepty nie ma – jedna z wielu to pytanie, na które powinien odpowiedzieć każdy sprzedawca: chcesz być obsłużony tak, jak obsłużyłeś swojego klienta?

Konferencja była wspólnym, drugim z kolei tego typu projektem Branch Brothers oraz Caps Group. W spotkaniu wzięło udział ponad 70 osób reprezentujących różne branże.

Fot. BranzaDziecieca.pl
Fot. BranzaDziecieca.pl