Nagrodzeni w konkursie Kids’ Time Star 2025. fot. Targi Kielce

Targi Kids’ Time zakończyły się 27 lutego. Przez 3 dni 250 wystawców miało okazję zaprezentować swoje nowości i spotkać się z partnerami biznesowymi. Targi odwiedziło ok. 4500 gości.

Podczas jubileuszowej edycji targów Kids’ Time w Kielcach zaprezentowano innowacyjne produkty, które mogą zrewolucjonizować rynek dziecięcy. Wśród nich znalazły się m.in. foteliki samochodowe zapobiegające samodzielnemu odpinaniu pasów przez dzieci, urządzenia ratujące życie w przypadku zadławienia oraz ekologiczne zabawki wykonane z bioplastiku. Przez trzy dni można było oglądać najnowsze modele wózków, fotelików, zabawek, gier, tekstyliów, mebli oraz innych akcesoriów dla dzieci i ich rodziców. Producenci i importerzy prezentowali innowacje, które wkrótce trafią na sklepowe półki.

Nagrody Kids’ Time Star – wyróżnienie dla liderów branży

Prestiżowa nagroda Kids’ Time Star od lat przyciąga uwagę zarówno odwiedzających, jak i rodziców poszukujących najlepszych produktów dla swoich pociech. W tym roku wyróżniono dziesięć innowacyjnych artykułów, które wyznaczą trendy w nadchodzących sezonach. Komisja konkursowa, której przewodniczył Marek Jankowski, wydawca magazynu „Branża Dziecięca”, doceniła m.in.:

  • Fotelik samochodowy Cosatto Acorn All Stage (HOOKA) – model, który „rośnie” wraz z dzieckiem i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa.
  • Łóżeczko dostawne SnuzPod5 (TRADESPOT) – wyposażone w funkcję kołyski i przewiewne panele umożliwiające wygodny sen niemowlęcia blisko rodziców.
  • Gra edukacyjna Na pomoc! (JAWA) – planszówka ucząca dzieci podstaw udzielania pierwszej pomocy.
  • Lego Monkey Palace (REBEL) – gra łącząca klasyczne klocki Lego z elementami strategicznej rozgrywki.
  • Ekologiczne zabawki I am Green (TACTIC GAMES Polska) – wykonane z bioplastiku pozyskiwanego z trzciny cukrowej, promujące zrównoważony rozwój.
  • Wózek Bumprider Connect mini (MARKO) – innowacyjny model spacerowy z magnetycznym systemem łączenia dwóch wózków w jeden.
  • Ścieżka sensoryczna Sensorky (MOM’S CARE) – zestaw modułowych elementów rozwijających zmysły maluchów.
  • Zestaw magnetycznych płytek CONNETIX Roads Creative Pack (CONNETIX TILES) – umożliwiający budowanie dróg i tras rozwijających kreatywność.
  • Eksperymentalny zestaw Zmiennokształtność (SMARTBEE CLUB) – wprowadzający dzieci w świat chemii i fizyki.
  • Tablica Lumi’Board (CX DYSTRYBUCJA) – interaktywna tablica świetlna rozwijająca kreatywność najmłodszych.

Premiery i innowacje

Targi Kids’ Time to także miejsce spektakularnych premier. Jednym z wydarzeń była prezentacja nowego modelu wózka Monti, zaprojektowanego przez uznaną projektantkę Ewę Minge we współpracy z polską marką Bebetto. To pierwszy kompaktowy wózek w całości wyprodukowany w Polsce, łączący nowoczesny design z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.

Wśród ciekawych rozwiązań zaprezentowanych podczas 15. edycji Kids’ Time znalazło się także LifeVac – nowatorskie urządzenie przeznaczone do ratowania osób w sytuacji zadławienia. Jego skuteczność, oparta na technologii podciśnienia, sprawia, że może ono uratować życie, gdy standardowe metody zawodzą. LifeVac już pomogło ponad 3500 osobom na całym świecie, w tym ponad 2200 dzieciom.

Wielką innowacją był wózek iBebe (Forbaby) z funkcją i-stop&drive oraz Follow Me. Automatyczne hamowanie w razie utraty kontaktu z rączką wózka zwiększa bezpieczeństwo, a dzięki specjalnemu systemowi wózek podąża samodzielnie (oczywiście bez dziecka w siedzisku) za rodzicem, który ma zajęte obie ręce. To ciekawe rozwiązanie także dla osób z niepełnosprawnościami. Samodzielnie jeżdżący wózek wzbudzał ogromne zainteresowanie zarówno wśród targowych gości, jak i innych wystawców.

Kids’ Time Business Forum – kierunki rozwoju branży

Integralną częścią wydarzenia było Kids’ Time Business Forum, podczas którego eksperci branżowi omawiali kluczowe zagadnienia dotyczące rynku produktów dziecięcych. Wskazano m.in. na wyzwania związane z demografią – wartość rynku w 2023 roku wyniosła 17,86 miliarda złotych, ale prognozy na kolejne lata przewidują spowolnienie wzrostu.

Paweł Szmidt z RMD Research przedstawił szczegółowy przegląd najnowszych danych dotyczących rynku zabawek w Polsce. Analiza objęła wartość rynku oraz kluczowe segmenty, które odnotowały największy wzrost sprzedaży w 2024 roku. Piotr Wita, właściciel marki Szkrab Wita oraz sklepu Szkrab Wita Wózki Dziecięce, skoncentrował się na aktualnej sytuacji polskich producentów wózków dziecięcych. Natomiast przedstawiciele MediaFarm – Domu Sprzedaży Mediów Interaktywnych, zaprezentowali skuteczne strategie marketingowe, które docierają do dzieci i rodziców w erze multiscreen. O znaczeniu opinii konsumentów w procesie zakupowym opowiadał Sebastian Horoszko z Zaufane.pl, a Kamil Bąkowski, Lead Generation & Performance Marketing Manager w IdoSell, poruszył temat nowoczesnych technologii w e-commerce i ich wpływu na sprzedaż w branży dziecięcej.

Urszula Kaszubowska, redaktorka naczelna „Branży Dziecięcej” oraz członkini TrendCommittee przy targach Spielwarenmesse, zaprezentowała trendy w zabawkach na 2025 rok i ich potencjał sprzedażowy. Kwestię walki Komisji Europejskiej z chińskimi platformami e-commerce omówiła dr Izabella Tymińska, Ekspert Celny. Natomiast Prezes Polskiego Stowarzyszenia Branży Zabawek i Artykułów Dziecięcych, Monika Chmielińska, zwróciła się do uczestników prelekcji z prośbą o podpisanie petycji w sprawie powstrzymania sprzedaży niebezpiecznych i nielegalnych zabawek w Europie.

Filmową relację z targów można obejrzeć tutaj.
Naszą redakcyjną fotorelację można obejrzeć pod tym linkiem – Fotogaleria Kids’ Time.