
Firma The Pinkfong Company zadebiutowała w 2010 r. i choć od tego czasu stworzyła kilka marek, jak Pinkfong, Bebefin i Sealook, to jej flagowym brandem jest Baby Shark, który w tym roku obchodzi swoje 10. urodziny. Z tej okazji zaplanowano liczne wydarzenia medialne: nowe teledyski, limitowane edycje produktów, tematyczne eventy. Wszystkim tym działaniom będzie towarzyszyć charakterystyczna piosenka.
Baby Shark miał nietypowy start jak na globalną markę – wszystko zaczęło się od teledysku na YouTubie. Wkrótce po jego opublikowaniu przez The Pinkfong Company chwytliwa melodia, łatwe do naśladowania ruchy taneczne i barwne postaci zyskały ogromną popularność wśród dzieci na całym świecie. W pierwszym roku nagranie odtworzono około 123 mln razy! Dziś oryginalny teledysk wciąż zajmuje pierwsze miejsce na YouTubie, przekraczając 15 mld wyświetleń. Jednym z kluczowych czynników tej oszałamiającej popularności było Baby Shark Challenge, które zachęcało rodziny do odtworzenia charakterystycznego tańca do piosenki Baby Shark i publikowania nagrań w mediach społecznościowych. Wkrótce do akcji dołączyli celebryci i influencerzy, publikując własne wersje tańca.
W ramach jubileuszowych działań powstał teledysk z bohaterami serii Koci domek Gabi. W specjalnym klipie Gabi, MerCat, Pandy i Baby Shark przeżywają podwodną przygodę, a Gabi przemienia się w „Mer-Shark”. Fabuła oparta jest na zabawie w chowanego i porusza tematy przyjaźni i pracy zespołowej. Wideo miało premierę 10 lutego i dostępne jest wyłącznie na kanałach YouTube Pinkfong i Gabby’s Dollhouse