Fot. Mattel

We wrześniu, z okazji Miesiąca Świadomości Chorób Nowotworowych u Dzieci (Childhood Cancer Awareness Month), Mattel zaprezentował nowe lalki Barbie z serii Brave oraz – po raz pierwszy w historii – Brave Kena.

Współpracując z wieloma organizacjami badawczymi i opiekującymi się chorymi dziećmi, Mattel rozprowadzi 10 000 lalek wśród dzieci zmagających się z nowotworami i chorobami autoimmunologicznymi na całym świecie. Lalki mają przynosić pocieszenie i przypominać najmłodszym, że są odważni, silni i piękni.

W tym roku program stanie się jeszcze bardziej globalny dzięki partnerstwom z organizacjami takimi jak: Ronald McDonald House Charities (RMHC), Starlight Children’s Foundation, CureSearch for Children’s Cancer, a także z międzynarodowymi fundacjami, m.in. Koala Kids, Save the Children, Fundación Teletón i In Kind Direct, które wspierają dzieci i rodziny w potrzebie.

Nowe lalki Brave Barbie dostępne są w dwóch odcieniach skóry i ubrane w modne stylizacje, a w zestawie znajduje się pięć różnorodnych akcesoriów: słuchawki, kapelusz, opaska, peruka oraz zestaw naklejek do personalizacji.

„Praca nad projektem Brave Kena była dla mnie bardzo osobista, ponieważ sam jestem ozdrowieńcem po chorobie nowotworowej w dzieciństwie”, powiedział Chase Carter, dyrektor Community Engagement w CureSearch. „Chciałem, by Brave Ken niósł to samo przesłanie, które od lat daje dzieciom Brave Barbie: że są zauważane, wartościowe i silne, nawet w najtrudniejszych chwilach. Te lalki to coś więcej niż zabawki – to symbole odwagi i towarzysze w walce”.