Według analityków tegoroczne prezenty z okazji Dnia Dziecka mają być skromniejsze. Fot. Depositphotos

Rosnąca inflacja spowoduje, że w tym roku wydatki na prezenty z okazji Dnia Dziecka będą mniejsze. Z badań przeprowadzonych przez Empik wynika, że 75% Polaków chce kupić prezent z okazji Dnia Dziecka (wśród rodziców – 95%). Nieco ponad 40 % osób chce wydać na upominek 50–100 zł, a co czwarty mniej. W ubiegłym roku z raportu SW Research dla Allegro wynikało, że co trzeci badany chciał wydać 100–200 zł, 28% do 300 zł, a 26% chciało wydać więcej.

– Konsumenci uważniej patrzą na wydatki i kalkulują, gdzie różne kategorie produktów kupią taniej, a gdzie szybciej. Sprzedawcy powinni teraz uważnie śledzić zachowania kupujących i dostosowywać do nich rodzaje płatności, np. coraz popularniejsze płatności odroczone, metody dostaw, politykę cen, np. uwzględniającą zestawy produktów w atrakcyjnej cenie czy okazjonalne promocje. Obecnie szansę na zwiększenie sprzedaży daje marketingowe wykorzystanie Dnia Matki i Dnia Dziecka – mówi na łamach Rzeczpospolitej prezes firmy Inker obsługującej handel internetowy Krzysztof Bartnik.

Według danych udostępnionych przez RMD Research zabawki najdroższe są w grudniu i maju (przed Bożym Narodzeniem i Dniem Dziecka). Tuż po tych świętach, czyli w styczniu, lutym i czerwcu, zabawki są najtańsze.

Źródło: www.rp.pl