Chicco prowadzi kampanię edukacyjną #niezostawiam. Fot. Chicco

Co roku media na całym świecie alarmują o tragicznych w skutkach przypadkach pozostawienia dziecka w samochodzie. Są już kraje w Unii Europejskiej, które przyjęły zapisy dotyczące bezpieczeństwa dziecka w samochodzie, w ramach których każdy rodzic lub opiekun przewożący autem dziecko do lat 4 ma obowiązek mieć urządzenie elektroniczne zapobiegające przypadkowemu pozostawieniu dziecka w samochodzie.

Marka Chicco stworzyła Chicco BebèCare – to niewielkie urządzenie na klips, kompatybilne z każdym fotelikiem. Działa z bezpłatną aplikacją a jego obsługa C sprowadza się do włączenia urządzenia, gdy przypinamy dziecko w foteliku i wyłączenia go, gdy dziecko z fotelika wyjmujemy. Wszystkie trzy poziomy alertów uruchamiane są automatycznie, dzięki specjalnej łączącej Chicco BebèCare ze smartfonem rodzica lub opiekuna. W przypadku najbardziej roztargnionych rodziców/opiekunów aplikacja wysyła smsem geolokalizację samochodu do wskazanych podczas instalacji aplikacji najbliższych osób z rodziny.

W Polsce tego lata szereg znanych osób i celebrytów zaangażowało się w popularyzowanie używania systemów zapobiegających pozostawieniu dziecka w samochodzie. W internecie opisy podejmowanych działań opatrywane są hasztagiem #niezostawiam