
Niemal połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 zł. Co trzeci rodzic deklaruje kwotę do 700 zł, a co piąty powyżej. Jedynie 13% zmieści się w kwocie dofinansowania w ramach programu Dobry Start (300 zł).
Wyniki badania rynku zrealizowanego na zlecenie sieci Empik przez SW Research pokazują, że aż 63% rodziców zakłada, że ich budżet na zakupy będzie wyższy niż w poprzednim roku, głównie z powodu wzrostu cen oraz większych potrzeb dzieci. Jedynie 4% uważa, że czeka ich niższy wydatek niż w ubiegłym roku.
Rodzice najczęściej planowali zakupy jeszcze w trakcie wakacji (89%), choć z drugiej strony 11% badanych zamierza zająć się kompletowaniem wyprawki dopiero we wrześniu. Na zakupy rodzice wybierają się przede wszystkim do sklepów stacjonarnych (70% po artykuły piśmiennicze, 69% po zeszyty, 50% po podręczniki). W zakupach online klienci stawiają głównie na oferty kompleksowe i atrakcyjne cenowo.
Czym kierują się kupujący?
Z badania w sieci Empik wynika, że przy kompletowaniu wyprawki szkolnej rodzice zwracają dużą uwagę na jakość, trwałość, funkcjonalność i bezpieczeństwo produktów. Sami uczniowe natomiast kierują się także modą i trendami wśród rówieśników. Jak wynika z badania, im młodszy uczeń, tym bardziej zależy mu na artykułach szkolnych z ulubionymi motywami lub postaciami, a im starszy – na konkretnej marce. Nastolatkowie przywiązują też dużo większą wagę do jakości wykonania.
