Fot. Materiały prasowe Grupa Empik

Marketplace Empik.com zakończył 2024 na czwartej pozycji w zestawieniu polskich platform e-commerce ((Gemius/Mediapanel XII 2024), docierając miesięcznie do ok. 11 mln realnych użytkowników. W grudniu sprzedaż w ramach Empik Marketplace wzrosła aż o 80% rok do roku. W czwartym kwartale otwarto także 7 nowych salonów stacjonarnych.

W ostatnim kwartale roku liczba zamówień na Empik.com wzrosła o niemal 20%, a w samym grudniu o blisko 30% względem 2023 roku. W 2024 r. platforma zanotowała także rekordowy Black Friday z niemal 100% dynamiką na Empik.com w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczytowym dniem przedświątecznych zakupów był 16 grudnia – tego dnia klienci złożyli na Empik.com ponad214 tys. zamówień i kupili w ten sposób ponad 335 tys. sztuk produktów z oferty Empiku i sprzedawców Empik Marketplace.

Pod koniec roku Grupa Empik zawarła także umowy nowego finansowania z pięcioma bankami na łączną kwotę 350 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na realizacje strategii korporacyjnej Grupy, w tym rozwój sieci sprzedaży do blisko 400 sklepów i rozbudowę oferty w ramach ponad 20 kategorii produktowych dostępnych w salonach i na Empik.com.