Fot. Mattel

Firma Mattel wprowadziła na rynek pierwszą w historii niewidomą Barbie, wzmacniając tym samym „zaangażowanie marki w tworzenie produktów inkluzywnych, które wspomagają poczucie globalnej przynależności i promują różnorodność na sklepowych półkach” – jak powiedziała Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls.

Niewidoma Barbie powstała przy współpracy z American Foundation for the Blind (AFB) – organizacją, która skupia się na tworzeniu świata nieskończonych możliwości dla osób niewidomych i niedowidzących. Zadbano o detale takie jak twarz, akcesoria, ubranko, a nawet samo opakowanie. Wszystko po to, aby zapewnić, że niewidoma lalka jest dokładnym przedstawieniem osoby niewidomej lub niedowidzącej.

Lalka jest wyposażona w biało-czerwoną laskę z typowym miękkim zakończeniem oraz stylowe i funkcjonalne okulary przeciwsłoneczne. W przypadku niektórych osób niewidomych lub niedowidzących, szczególnie wrażliwych na światło, soczewki takich okularów zapewniają dodatkową ochronę oczu. Mattel przeprowadził testy z dziećmi niewidomymi i niedowidzącymi, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia z zabawy. Z pomocą AFB zaprojektowano ubranko lalki złożone z satynowej różowej bluzki oraz spódniczki z teksturowanymi falbankami, które stymulują zmysł dotyku. Dodatkowe szczegóły obejmują zapięcia na rzepy o wysokim kontraście kolorów z tyłu bluzki oraz elastyczną talię spódnicy, co ułatwia przebieranie lalki. Na spacjalnie zaprojektowanym opakowaniu z ułatwionym dostępem do zabawki umieszczono napis „Barbie” w alfabecie Braille’a. 

Tegoroczna kolekcja lalek Fashionistas, w tym niewidoma lalka Barbie, będzie dostępna online już na koniec lipca w cenie 49 zł.