Zimowe targi Pitti Bimbo i Pitti Uomo odwiedziło ok. 8 tys. osób. Fot. Pitti Bimbo

W dniach 11–13 stycznia we Florencji odbyła się 94. edycja targów mody dziecięcej Pitti Bimbo. Równolegle zorganizowano targi mody męskiej Pitti Uomo. Ze względu na pandemię organizatorzy zrezygnowali z pokazów mody.

Program atrakcji dodatkowych był bardzo okrojony. Można było obejrzeć m.in. wystawę Magic Box, na której zaprezentowano klasyczne gry planszowe w odświeżonej szacie graficznej oraz ekspozycję produktów outdoorowych. Gości imprezy obowiązywały zaostrzone reguły sanitarne. W ramach Pitti Bimbo wystawcy zaprezentowali 170 kolekcji. Na liście uczestników pojawiły się polskie firmy, m.in.: Ul&Ka, Hey Popinjay!, Manufaktura Falbanek i Looks by Luks.

Według danych organizatorów obie imprezy odwiedziło ok. 8 tys. gości. Warto zwrócić uwagę na ranking krajów, z których do Florencji przyjechało najwięcej odwiedzających Pitti Bimbo. Na pierwszym miejscu znalazła się Polska. Na kolejnych: Francja, Arabia Saudyjska, Hiszpania, Rosja, Holandia, Niemcy, Wielka Brytania, Grecja i Ukraina. Do 28 lutego można skorzystać z opcji przejrzenia kolekcji online – Pitti Connect. Daty następnej edycji to 22-24 czerwca 2022 r.