Zabawki dziecięce w 47% przypadków można było kupić taniej na początku listopada niż w Black Friday – tak wynika z badań firmy Dealavo, która przeanalizowała ponad 700 tysięcy ofert zabawek dziecięcych na najważniejszych platformach e-commerce.

Przed Black Friday – 19 listopada miało miejsce sporo podwyżek cen. Minimalna cena na rynku była wtedy wyższa niż 2 listopada dla 48% analizowanych produktów.
Podobnie wyglądała sytuacja dla średnich ceny produktów (średnia cena została obliczona na podstawie wszystkich ofert danego produktu na rynku). Podwyżka średniej ceny miała miejsce dla 59% analizowanych produktów, podczas gdy średnia cena była niższa w Black Friday dla 40% produktów.

“Raport o rynku zabawek w e-commerce w Polsce” pokazuje też, że konkurencja na Allegro w tej branży jest ponad sześciokrotnie większa niż na Amazonie, który od marca jest obecny na polskim rynku. Średnia liczba sprzedawców oferujących ten sam produkt z branży zabawek dziecięcych na Allegro wynosi 71, a na Amazon – zaledwie 11, czyli ponad sześciokrotnie mniej. Sytuacja wygląda podobnie dla większości z 13 przeanalizowanych kategorii – jedynie w przypadku kategorii Lalki taka sama średnia liczba konkurentów występuje na Allegro oraz Empik.

Najniższe ceny zabawek można najczęściej znaleźć na Google Shopping – ma to miejsce dla 40% produktów. Najrzadziej najniższe ceny dostępne są na marketplace Empik (2% produktów).

“Raport o rynku zabawek w e-commerce w Polsce” analizuje konkurencję, ceny oraz dostępność produktów na najważniejszych marketplace’ach oraz porównywarkach cenowych w Polsce. Przeanalizowane zostały informacje o 5200 produktach na Allegro, Ceneo, marketplace Empik, Google Zakupy oraz Amazon. Przeanalizowano także najważniejszych sprzedawców na tych platformach. Badanie przeprowadzono przy użyciu narzędzia Dealavo do monitoringu cen. Zweryfikowano także popularność najważniejszych słów kluczowych i popularność wybranych stron internetowych przy wykorzystaniu narzędzia Senuto. Pełny raport można pobrać na stronie Dealavo.