Smyk planuje wycofanie się z rynku rosyjskiego. Fot. BranzaDziecieca.pl

Po prawie dziesięciu latach działalności w Rosji polska sieć sklepów z artykułami dla dzieci Smyk wycofuje się z tego rynku.

Jak podaje dziennik „Kommiersant”, sklepy należące do Smyka zostaną przejęte przez konkurencyjną rosyjską sieć Begiemot (hipopotam).

Rosyjski dziennik zaznacza, że transakcja przejęcia biznesu polskiej firmy w Rosji wpisuje się w ostatnie tendencje na rynku towarów dla dzieci i zabawek. Gazeta relacjonuje, że większość sprzedawców detalicznych towarów dla dzieci odnotowuje spadek napływu klientów i średnich wartości zakupów. Prowadzi to do pogorszenia kondycji finansowej tego rodzaju firm.

Wśród różnych przyczyn tej sytuacji gazeta wymienia m.in. umocnienie się rubla, nasilenie konkurencji cenowej, a także zwiększenie o 50 % sprzedaży online przez rosyjską firmę Dietskij Mir, która jest ważnym graczem na wschodnim rynku.