Toys for Kidults – Collectibles, fot. Spielwarenmesse eG

W 2026 r. oferta Spielwarenmesse ponownie skoncentruje się na dynamicznie rosnącej grupie dorosłych entuzjastów zabawek, tzw. kidultsów. Specjalna strefa Toys for Kidults, zlokalizowana przy wejściu Mitte, to inspirująca przestrzeń o powierzchni 210 m², gdzie będzie można testować produkty oraz wymieniać się doświadczeniami.

Segment o ogromnym potencjale

Rynek produktów dla dorosłych miłośników zabawek – od figurek kolekcjonerskich, przez produkty świata fantasy, po gry bitewne i planszowe – dynamicznie się rozwija, otwierając przed detalistami zupełnie nowe możliwości. Dorośli, którzy z pasją grają, kolekcjonują i tworzą, stali się jednym z kluczowych motorów wzrostu branży. Specjalna strefa, obejmująca kategorie Collectibles, Creative Fantasy oraz Tabletop Games, prezentuje szerokie spektrum zainteresowań tej grupy. Kidultsów cechuje wysoka siła nabywcza i otwartość na nowe produkty, co czyni ich atrakcyjnymi klientami.

Christian Ulrich, Członek Zarządu i Rzecznik Spielwarenmesse eG, podkreśla: „Odpowiadamy w ten sposób na jeden z najważniejszych trendów w branży. Dorośli pasjonaci zabawek kształtują rynek długofalowo i nadają mu nową energię. Naszym celem jest dostarczenie detalistom praktycznych inspiracji oraz pokazanie, że magia zabawy jest dostępna dla wszystkich pokoleń”.

Perspektywa 360 stopni

Specjalna strefa oferuje profesjonalistom z branży kompleksową wiedzę – od aktualnych danych rynkowych, poprzez praktyczne prezentacje, po inspirujące przykłady ekspozycji sklepowych. Tylko podczas Spielwarenmesse zaprezentowane zostaną najnowsze dane dotyczące grupy kidultsów, przygotowane przez instytut badawczy Circana, dostarczające cennych informacji o potencjale i kierunkach rozwoju segmentu.

W specjalnej strefie znajdą się również propozycje zestawów startowych i tematycznych światów dedykowanych kidultsom. Tematyka ta zostanie dodatkowo rozwinięta podczas wykładów i podcastów na żywo w Toy Business Forum w hali 3A:

  • Magical Kidults and Where to Find Them – A Journey of Discovery to the Target Group and Their Natural Habitats
    Carol Rapp & Robin de Cleur, Merz Verlag
    28 stycznia 2026, godz. 15:45–16:15

  • The Fascination of Kidults
    Stefan Will, Ultra Comix GmbH
    29 stycznia 2026, godz. 14:45–15:15

  • Live Podcast: The Geek & the Nerd – Kidults vs. Nerd – How Do We Bridge the Generation Gap?
    Carol Rapp, Merz Verlag & Jasmin Karatas, JASMIN DENIZ KARATAS & RAW-R AGENCY
    30 stycznia 2026, godz. 11:15–12:15

  • Cute Economy – Kidults and the Hype Around Blind Boxes and Plush
    Ratna Sita Handayani, Euromonitor International GmbH
    30 stycznia 2026, godz. 14:00–14:30

Specjalna strefa Toys for Kidults powstaje we współpracy z renomowanymi partnerami, m.in. Ultra Comix – jednym z największych w Europie sklepów komiksowych i z grami – oraz SPIEL Essen, największym na świecie wydarzeniem poświęconym grom planszowym. Do 24 listopada wystawcy Spielwarenmesse mogą zgłaszać do trzech produktów, które zostaną zaprezentowane w strefie specjalnej.