Tegoroczne targi gier planszowych Spiel w Essen przyniosły nie tylko rekordową frekwencję – ok. 220 tys. odwiedzających, ale też pokazały, że gry od polskich wydawców cieszą się dużym zainteresowaniem wśród międzynarodowej społeczności graczy. Na stoisku firmy Trefl gry z serii Spy Guy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Fani planszówek mogli premierowo zagrać w grę Spy Guy Cosmos, ale też sprawdzić ponad 10 różnych wersji popularnej serii.
„Od kilku lat obserwujemy stale rosnącą popularność gier planszowych na całym świecie. To, jak od momentu pandemii urosły targi Spiel w Essen, jest bardzo pozytywnym trendem. Co ciekawe, zgodnie z danymi DVSI (Niemieckiego Stowarzyszenia Branży Zabawek) wzrost segmentu gier tylko na rynku niemieckim w stosunku do poprzedniego roku wynosi aż 22%, co czyni go jedną z najbardziej dochodowych kategorii w tym kraju”, mówi Justyna Gdowska, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju Produktu w Trefl SA.
„Choć dużą część tego tortu zajmują karty kolekcjonerskie, widzimy tu miejsce dla naszych gier rodzinnych, jak choćby naszego bestsellerowego Spy Guya. Kolejny rok na targach obserwujemy potencjał kolekcjonerski gier z tej serii. Gracze przychodzą do nas na stoisko i kupują po dwa, trzy różne tytuły Spy Guya, mając już w domu dwa inne. To samo widzimy na naszym rodzimym rynku. W tym roku w związku z międzynarodową premierą gry Spy Guy Cosmos (naszego bestsellera tegorocznych targów), mieliśmy bardzo silną ekspozycję tego brandu, a na samych targach można było spotkać także maskotkę Treflika, brand hero całej Grupy Trel i głównego bohatera serii Spy Guy”, podsumowuje Justyna Gdowska.
Poza grami pod własnym brandem Trefl po raz kolejny prezentował na targach gry planszowe przygotowane wspólnie z niemieckimi autorami – Karakorum autorstwa Reinera Knizi oraz grę Yingo, stworzoną we współpracy z Ralfem Zur Linde. Poza grami planszowymi fani wirtualnej rozrywki mogli też premierowo zagrać w pierwszą grę na Nintendo Switch od Trefla, Run Chicken Run z Treflikami.
Po raz pierwszy Trefl zaprezentował też kierowaną na rynek niemiecki serię gier edukacyjnych pod brandem Trefl Edukacja, wśród których znalazły się gry dla grup przedszkolnych oraz z serii Mały Odkrywca.




