Fot. BabyKid Spain

Piąta edycja targów BabyKid Spain + FIMI w Walencji organizowanych przez stowarzyszenie branży dziecięcej ASEPRI oraz centrum wystawiennicze Feria Valencia okazała się sukcesem. Na liście wystawców było nieco więcej marek niż rok temu, jednak najbardziej rzucały się w oczy tłumy kupców w alejkach między stoiskami. 

Targi w Walencji są warte odwiedzenia z kilku powodów: po pierwsze odbywają się pod koniec stycznia, kiedy w Polsce panuje mało przyjemna pogoda. Po drugie to świetna okazja, by nawiązać nowe ciekawe kontakty z partnerami z południa Europy. Hiszpania, jak niemal wszystkie kraje europejskie, mierzy się z problemem spadku narodzin, kryzysem gospodarczym i pogłębiającą się trudną sytuacją ekonomiczną rodzin. To wszystko oczywiście powoduje kurczenie się rynku kupujących produkty dla dzieci, zmiany w zachowaniach konsumentów, którzy szukają oszczędności, ograniczając wydatki na dzieci lub robiąc zakupy na rynku wtórnym czy platformach azjatyckich. Tak, jak w innych krajach Europy, branżę niepokoi liczba zamykających się sklepów stacjonarnych, zakupy w internecie niekoniecznie u krajowych dostawców czy wspomniany już drugi obieg. Dla tych, którzy chcą się utrzymać w biznesie, stanowi to wyzwanie i szansę na przygotowanie unikalnej oferty dla rynku, coraz większej specjalizacji i szukania nowych sposobów dotarcia do konsumenta.

Lista wystawców

Wśród wystawców było wiele globalnych marek, jak Chicco, ABC Design, Jané, b.box, Baby Brezza, Baby Björn, Bigjigs, Janod, Boboli, Mayoral, Britax Römer, Childhome, Done by Deer, Hape Baby Einstein, Inglesina, Peg Perego, Cybex, Skip Hop, Thule. Warto podkreślić, że duża część zagranicznych marek była reprezentowana przez hiszpańskich dystrybutorów. Ale obecnych było także wiele małych firm z Hiszpanii, Włoch czy Portugalii. Samodzielnie wystawiały się m.in. polskie firmy: Avionaut, Kunert, Sofija, Lovi, InnoGio. 

Nowe kolekcje z wybiegu

Stałą częścią targów jest pokaz mody dziecięcej. W tym roku prezentacja nowości na sezon jesień – zima 2025/2026 odbyła się pod hasłem Magic Winter Smiles. W pięknej zimowej inscenizacji pokazały się takie hiszpańskie marki jak Tartaleta, Tuc Tuc, Gocco, Boboli, Javilar, Filita Artesanias, Azul Izal. Pokaz był także okazją do zaprezentowania nowych propozycji akcesoriów dla rodziców. Firma Carello pokazała swoje najnowsze wózki, a Nora Baby Bag by Cambrass śpiworki i torby do wózków czy ochraniacze na dłonie.
Magic Winter Smiles

Hiszpańska renoma

Targi w Walencji z roku na rok zyskują na znaczeniu nie tylko dla rynku hiszpańskiego, ale także dla międzynarodowych przedsiębiorców. Dzięki wsparciu takich instytucji, jak ICEX (Hiszpański Instytut Handlu Zagranicznego) i IVACE (Walencki Instytut Wspierania Przedsiębiorczości), a także współpracy Feria Valencia i ASEPRI, targi BKS+FIMI umacniają swoją pozycję w Europie jako kluczowa platforma dla branży artykułów dziecięcych. 

Lores Segura, prezes hiszpańskiego stowarzyszenia branży dziecięcej ASEPRI, podsumowała targi:
„Piąta edycja targów BKS + FIMI udowodniła, że wystawa stała się profesjonalną platformą w Europie z ofertą produktów dla dzieci, zabawek, odzieży i obuwia. Kluczem do sukcesu targów jest zapewnienie przez nas wsparcia zarówno wystawcom, jak i kupcom.

W ramach programu VIP Buyers przyjechało 450 sklepów z całej Hiszpanii, natomiast z zagranicy odwiedziło nas ponad 400 kupców z 58 krajów. Wliczamy w to zarówno handlowców z sektora odzieżowego, jak i segmentu baby care w przypadku domów handlowych czy sieci. W tym roku na liście wystawców znalazły się aż 134 marki zabawek. W sumie zaprezentowało się ponad 500 brandów z artykułami dziecięcymi i dla rodziców, odzieżą dla dzieci oraz zabawkami”.

Obejrzyj naszą fotorelację.