
Jak prawidłowo oświetlić sklep, czym się kierować przy wyborze regałów i w jaki sposób przeprowadzić klienta przez salon sprzedaży, by do kasy dotarł z obficie wypełnionym koszykiem – to tylko kilka z pytań, na które odpowiedzi przyniósł RetailShow 2014. Wydarzenie w dniach 19-20 listopada zorganizowała w Warszawie ECP Polska.
Magnesem pierwszego dnia imprezy była odbywająca się już po raz piąty branżowa konferencja Retail Congress. W programie podzielonym na części Shop Concepts, Shopping Experience i Omnichannel Retailing znalazły się wystąpienia ekspertów-praktyków na co dzień wdrażających rozwiązania w sklepach i sieciach różnych branż. Wielu z nich witało słuchaczy i …swoich klientów, ponieważ rzędy dla publiczności licznie wypełnili przedstawiciele zarządów sieci handlowych i właściciele sklepów.
Nie zabrakło odniesień dla sklepów z zabawkami i artykułami dziecięcymi. – W sklepie z zabawkami panowie nie są myśliwymi. Zamieniają się w małych chłopców. Grupą docelową takiego sklepu jest cała rodzina, a nie mama z dzieckiem. Z tego płyną wnioski dla całego układu sklepu – przekonywała Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Maciej Kraus z FernPartners pokazał,w jakim otoczeniu i cenie najskuteczniej sprzedać maskotkę misia w strefie przykasowej, a zalety pełnego systemu komunikacji wizualnej na przykładzie sklepu z artykułami dla dzieci i młodzieży zaprezentowały Ewa Gawroniak-Olejniczak z Ego-Studio Shop Design i Ewa Dominiak z Black Hog Design.
Kongres był jedyną płatną częścią RetailShow, ale kto wahał się z zaplanowaniem tej pozycji w firmowym budżecie, mógł skorzystać z bezpłatnych warsztatów. – Idę przez centrum handlowe i widzę podobne sklepy. Wszędzie dwa manekiny na wejściu – zachęcał do wyróżnienia się z masy Marek Borowiński (na zdjęciu), ekspert od visual merchandising u i sprzedaży, prowadzący kilka ze spotkań.
RetailShow 2014 to targi, których organizatorzy nie mogli narzekać na frekwencję. Nowości dla handlu zebrane pod jednym dachem przyciągały zwiedzających bez przerwy – od pierwszych minut po otwarciu aż do ostatnich chwil przed zamknięciem.
Fot. BranzaDziecieca.pl