Podczas styczniowych targów Spielwarenmesse (27–31.01.2026) w Hali 3A ponownie zagości Toy Business Forum, podczas którego eksperci z całego świata podzielą się wiedzą na temat trendów w branży, zmian w handlu detalicznym, wpływu AI na prowadzenie biznesu i rynek zabawek.
Dla każdego coś ciekawego
Międzynarodowi eksperci, tacy jak Reyne Rice, Axel Dammler, Theresa Schleicher, Sharon Keilthy, Frank Rehme, Marilyn Repp i Stefan Will, przedstawią bieżące wydarzenia i strategie przyszłości. Omówione zostaną trendy w zabawkach 2026, szanse i zagrożenia w sprzedaży na platformach społecznościowych, tzw. social commerce, a także wyzwania i potencjał handlu stacjonarnego.
Zarówno we wtorkowe, jak i czwartkowe poranki hasłem przewodnim będzie „Exhibitors on Stage”, czyli prezentacje wystawców i nowości w ich ofercie. W przerwach między wykładami będzie można skorzystać z oferty food trucków, a występy zespołów na żywo i DJ-ów zapewnią swobodną atmosferę do networkingu.
Pierwszy dzień targów (wtorek) otworzy ToyPitch, czyli krótkie prezentacje innowacyjnych produktów. W środę odbędzie się konferencja Value of Play oraz wręczenie nagród Toy Award. Organizatorzy zapraszają także na rozmowę z Christianem Ulrichem, członkiem zarządu Spielwarenmesse eG i rzecznikiem prasowym targów oraz Peterem Handsteinem (założycielem i prezesem Hape) na temat bieżących wyzwań w branży.
W czwartek eksperci z TIE (Europejskie Stowarzyszenie Zabawek) przedstawią przegląd najważniejszych zmian w nowym rozporządzeniu UE dotyczącym bezpieczeństwa zabawek i odpowiedzą na pytania publiczności.
A to tylko część z atrakcji zaplanowanych na Toy Business Forum. Pełny program wydarzeń można znaleźć tutaj.
Co nowego w licencjach?
Dzięki LicenseLounge organizowanemu przez BRANDmania w foyer NCC West, będzie można poznać najnowsze trendy i najbardziej popularne brandy w branży licencyjnej. Warto wziąć udział w LicenseTalks, czyli prezentacjach organizowanych przez Licensing International, Licensing Magazine and BRANDmania. LicenseTalks to porządna dawka wiedzy i danych rynkowych. Grono międzynarodowych ekspertów przyjrzy się temu, co aktualnie dzieje się w świecie licencji, jaka przyszłość czeka ten rynek i na co warto postawić, planując wprowadzenie produktów licencyjnych do oferty.
We wtorek Steve Manners (Licensing International, godz. 14:45–15:15) przedstawi aktualne trendy w branży licencyjnej, a Eva Stemmer i Jörg Meister (Little big things, godz. 15:30–16:00) pokażą, jak powstają udane współprace marek w zakresie licencji („The Collab Files: When Worlds Collide”).
W środę Petra Strobl (Licensing International, godz. 11:00–11:30) skupi się na pojęciu storytellingu i wyjaśni, jak współpraca z markami może przyciągać klientów. Dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie licencji, Rainer Saemann (Seven.One Licensing, godz. 11:45–12:15) poprowadzi praktyczne wprowadzenie i omówi możliwości, jakie oferuje ta branża.
„Licencje są siłą napędową branży zabawek. Tu, na targach Spielwarenmesse tworzymy idealną platformę do wyznaczania trendów, przekazywania wiedzy i spotkania całej branży licencyjnej”, mówi Christian Ulrich.




