Do 2027 r. o ponad 94 mld zł ma wzrosnąć wartość polskiego rynku e-commerce. Fot. Depositphotos

Do 2027 r. o ponad 94 mld zł ma wzrosnąć wartość polskiego rynku e-commerce. Z raportu Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027 opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy& Polska wynika, że ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł.

Autorzy spodziewają się także wzrostu udziału w handlu online dużych platform takich jak: Allegro czy Amazon z 45% do ponad 55% w 2027 roku roku. Zmianie ulegną źródła wzrostu handlu internetowego. W latach 2018-2021 wzrost wynikał głównie z przechodzenia klientów pomiędzy kanałami sprzedaży. W latach 2022-2023 rolę głównego motoru wzrostu rynku przejmuje wzrost cen produktów przy słabnącym popycie konsumenckim.

Autorzy raportu spodziewają się również otwierania się wiodących sklepów e-commerce na zewnętrznych sprzedających. Udział modelu platformowego (marketplace) względem sklepów e-commerce ma wzrosnąć z 45% (2021 r.) do ponad 55% w 2027 roku.