Zabawki przeciw seksizmowi – hiszpańska kampania. Fot. Materiały prasowe

Hiszpańskie ministerstwo ds. konsumenckich rozpoczęło w grudniu kampanię, której celem jest „uwrażliwienie na seksistowskie reklamy zabawek utrwalające tradycyjne role płciowe” – informuje portal wirtualnemedia.pl.

Bohaterowie nakręconego w ramach kampanii filmie „Zabawki protestują przeciwko seksizmowi” zachęcają do rozwiązania problemu polegającego na tym, że poszczególnym zabawkom wolno bawić się tylko z połową populacji dzieci – z chłopcami albo z dziewczynkami.

Twórcy kampanii powołują się na raport Instytutu ds. Kobiet z 2020 r., z którego wynika, że 40% reklam zabawek pokazuje dziewczynki w rolach związanych z urodą i pracami domowymi, podczas gdy 50%. chłopców przedstawianych jest w nich w rolach związanych z zawodami pilota, policjanta czy żołnierza. Według ministerstwa zabawki powinny być neutralne, przeznaczone dla wszystkich dzieci niezależnie od płci i nie powielać stereotypowych ról płciowych.

Sektor producentów zabawek oraz organizacje rodzin zapowiedziały protesty przeciwko kampanii.

Aby używać odtwarzaczy multimedialnych, musisz wyrazić zgodę na użycie plików cookies usług odtwarzaczy
Ok, zgadzam się