Zabawki przeciw seksizmowi – hiszpańska kampania. Fot. Materiały prasowe

Hiszpańskie ministerstwo ds. konsumenckich rozpoczęło w grudniu kampanię, której celem jest „uwrażliwienie na seksistowskie reklamy zabawek utrwalające tradycyjne role płciowe” – informuje portal wirtualnemedia.pl.

Bohaterowie nakręconego w ramach kampanii filmie „Zabawki protestują przeciwko seksizmowi” zachęcają do rozwiązania problemu polegającego na tym, że poszczególnym zabawkom wolno bawić się tylko z połową populacji dzieci – z chłopcami albo z dziewczynkami.

Twórcy kampanii powołują się na raport Instytutu ds. Kobiet z 2020 r., z którego wynika, że 40% reklam zabawek pokazuje dziewczynki w rolach związanych z urodą i pracami domowymi, podczas gdy 50%. chłopców przedstawianych jest w nich w rolach związanych z zawodami pilota, policjanta czy żołnierza. Według ministerstwa zabawki powinny być neutralne, przeznaczone dla wszystkich dzieci niezależnie od płci i nie powielać stereotypowych ról płciowych.

Sektor producentów zabawek oraz organizacje rodzin zapowiedziały protesty przeciwko kampanii.