Scrabble w nowej wersji. Fot. Materiały prasowe

Scrabble – marka klasycznej planszowej gry słownej, należąca do portfolio firmy Mattel od niedawna wyglądają inaczej. Zmieniono logo, kolorystykę, projekt opakowania, planszy, woreczków i płytek z literami.

Logotyp został uproszczony minimalistycznym, bezszeryfowym fontem. Zmianie uległa również kolorystyka. Zielony z ciepłej, żółtej tonacji został zastąpiony zimniejszym odcieniem z niebieskiej gamy. Kolory wyróżniające pola premiowe na planszy zostały z kolei zamienione na wyrazisty róż, granat, żółć i zieleń.

Jak podkreśla producent wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej to działanie w stronę poszerzenia grupy docelowej i podkreślenia uniwersalnego charakteru gry. Lekka kolorystyka i typografia mają podkreślić, że przy planszy spotykają się różne światy, a graczem może zostać każdy – niezależnie od wieku, wykształcenia czy znajomości niuansów językowych.

– Scrabble to przede wszystkim dobra zabawa i nieprzewidywalna, kreatywna rozrywka, która wzbogaca słownictwo i pobudza rywalizację. Zmiana identyfikacji wizualnej to działanie w stronę przełamania stereotypu, że planszowe rozgrywki słowne są zarezerwowane dla purystów językowych. Lekka i bardziej aktualna szata graficzna wpisuje się w trendy i jest skierowana do wszystkich grup wiekowych. Scrabble to uniwersalna, familijna gra łącząca pokolenia, kultury i światy – mówi Karolina Domańska, associate brand manager Mattel Poland.