Kids’ Time 2019. Podsumowanie targów

Ponad 20 000 m² powierzchni wystawienniczej, 564 firmy z całego świata i 9 hal. Rekordową jubileuszową edycję Międzynarodowych Targów Artykułów dla Matki i Dziecka Kids’ Time odwiedziło przeszło 8200 gości. Publikujemy podsumowanie imprezy przygotowane przez jej organizatorów.

Liczba wystawców wzrosła względem ubiegłego roku o ponad 10%. Swoją ofertę przedstawili producenci i dystrybutorzy z 19 krajów świata, m.in. Belgii, Finlandii, Hiszpanii, Portugalii, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoch. Tym samym, Kids’ Time staje się jedną z najbardziej międzynarodowych wystaw w portfolio Tragów Kielce – firmy zagraniczne stanowią 20% wszystkich wystawców.

Podobnie jak w latach ubiegłych, targi organizowane zostały w formule BTB. – Wracamy tutaj po nowych klientów, nowe kontakty i nowe rynki, które zaczynają zjeżdżać do Kielc. Co roku przywozimy nowe kolekcje, które są ściśle związane ze światowymi trendami – powiedział Grzegorz Gajewski z firmy Sofija. Oceny skuteczności targów dokonują sami wystawcy – (…) Każdy wystawca chce z tych targów wywieźć jak najwięcej zamówień i kontaktów. I tutaj po prostu się to dzieje. – mówi Łukasz Kot z firmy Eko.

Podobnie jak podczas dotychczasowych edycji targów, najbardziej innowacyjne produkty zostały nagrodzone statuetką Kids’ Time Star. O przyznaniu nagród decydowała Komisja konkursowa pod przewodnictwem Marka Jankowskiego wydawcy czasopisma Branża Dziecięca, partnera medialnego targów. Wśród nagrodzonych znalazły się 4Kraft, Avionaut, GranatOvo, Scandinavian Baby, G3 i Marioinex. Wraz z targami swój jubileusz świętowały firmy Artyk i Tako.

Uhonorowane zostały także firmy, które uczestniczyły w Kids’ Time od pierwszej edycji: Marko, Euro-Trade, Playmobil, Branża Dziecięca oraz Świat Zabawek.

Oprócz bogatej oferty wystawienniczej, w programie targów znalazły się konferencje i spotkania ze specjalistami w dziedzinie m.in. social mediów czy e – commerce. Ogromne zainteresowanie wzbudziła prelekcja Reyne Rice – światowej sławy ekspertki w dziedzinie zabawek dziecięcych, która zwróciła uwagę m.in. na zabawkowe trendy, królujące na europejskich rynkach, m.in.: ruch – bardzo popularne są linie produktów wymuszających na dzieciach aktywność fizyczną oraz „wow efekt”– zabawki będące niespodzianką, zaskakujące m.in. kolorem i kształtem.

O doskonałej kondycji branży artykułów dla dzieci opowiadał podczas prelekcji Paweł Szmidt, przedstawiciel firmy RMD Research. Rynek zanotował ponad 5% wzrost w stosunku do 2017 r. i jest to utrzymująca się tendencja. Zmieniły się jednak upodobania rodziców – już nie klocki, a sprzęt sportowy jest wybierany najczęściej. Pozostałe tematy prelekcji to sposoby prowadzenia programu lojalnościowego na terminalu płatniczym oraz ftalany w zabawkach.

Po raz kolejny podczas targów odbył się polsko-rosyjski „Okrągły Stół”, czyli debata o potencjale i możliwościach rynku wschodniego w branży. Podczas spotkania poruszono, m.in. zagadnienia dotyczące rynku artykułów dziecięcych i polityce prorodzinnej w Rosji oraz sytuacji rynku odzieży dziecięcej na linii Polska-Rosja. Udział wzięli przedstawiciele polskich firm i rosyjskich sieci handlowych.

Wystawę odwiedzili przedstawiciele prasy zagranicznej z Rosji, Szwecji, Anglii, Niemiec, Turcji i USA. Publikacje na temat targów ukazały się na łamach: Rody.ru, Lek & Babyrevyn, Nursery Online,Toys, Toy Book KidsOboz.ru i Baby&Kid Store. Oprócz dziennikarzy targi odwiedziły oficjalne delegacje z Hiszpanii, Turcji, Rosji, Ukrainy, Estonii i Chin. Wśród gości znalazły się, m.in. Olga Kirillova – główny specjalista ds. zarządzania wsparciem eksporterów w Moskiewskim Centrum Eksportu Federacji Rosyjskiej i Darja Gaidenraich – prezes Stowarzyszenia Branży Dziecięcej Republiki Kazachstan oraz dyrektor targów Detstvo.

Po raz pierwszy na targach pojawiła się pojawiła strefa zabawek retro i gier planszowych. Można tam było wziąć udział w grach i zabawach z okresu PRL-u, przyjrzeć się muzealnym eksponatom i obejrzeć zabawki nagrodzone w 10 edycji konkursu Zabawka przyjazna dziecku. O oprawę zadbało kieleckie Muzeum Zabawek i Zabawy, świętujące 40-lecie działalności Na wszystkich pasjonatów współczesnych planszówek czekały natomiast nowości i kultowe pozycje od Trefla, Granny, Rebela, Naszej Księgarni i Tactica. Tematyce mechaniki gier planszowych poświęcony był także wykład Wojciecha Chuchli i Przemysława Wojtkowiaka z firmy Rebel.

Po targach był czas na rozrywkę. Wystawcy targów mieli szansę zmierzyć się w zawodach bowlingowych. W kategorii Ladies pierwsze miejsce zajęła Lena Hedö (LeksaksRevyn) przed Eleną Kakhanovą (Detskiy Mir Vita) oraz Anną Vorotnikovą (Fest). Zawodnikiem, który uzyskał najwięcej punktów był Krzysztof Gebel (Pulio). W klasyfikacji drużynowej najlepsza okazała się ekipa firmy Mammutico, drugie miejsce zajęli reprezentanci czasopisma Branża Dziecięca, trzecie – firma Pulio.

Organizatorzy targów Kids’ Time umożliwili pomoc dzieciom – pacjentom, m.in. : Stacjonarnego Hospicjum dla Dzieci i Centrum Medycznego, Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli oraz Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie Cukinia. Wszystkie te inicjatywy prowadzi Fundacja Gajusz, której wystawcy targów mogli przekazać wybrane przez siebie produkty.

Przyszłoroczna edycja targów odbędzie się w dniach 19-21 lutego.