Fot. Magdalena Mendel

Reprezentanci 25 sklepów gościli na spotkaniu pod hasłem „Sklep przyjazny rodzicom – jak połączyć handel z usługą doradczą”, zorganizowanym 31 stycznia przez Centrum Dystrybucji Semma w Krakowie. Tajniki tematu przybliżyły prezentacje marek Ceba Baby, Canpol Babies i Coto Baby. Wieczór w hotelu Hilton Garden Inn zakończyły doznania kulinarne i tańce.

Gości przywitali gospodarze – Elżbieta i Sewer Ostrowscy oraz Maria Jurek. – Teoretycznie czeka nas w tym roku obsługa 5 tys. klientów więcej niż rok wcześniej. W 2014 roku o tyle wzrosła liczba urodzeń dzieci w Polsce i wyniosła 374 311 – optymistycznie rozpoczęła swoje wystąpienie Aneta Kwiatkowska, specjalista ds. marketingu w firmie Semma. Organizatorzy konferencji nie zamierzają z tym dobrodziejstwem zostawić klientów samych sobie.

Centrum Dystrybucji przygotowało ułatwienia do obsługi różnych osób odwiedzających sklepy dziecięce. Dla oczekujących potomstwa oraz rodziców małych dzieci i niemowląt pomocne będą listy w formie małych zeszytów: zakupowo-wyprawkowa i zakupowa. Obie grupy kupujących będą mogły je dostać od personelu sklepu wraz z długopisami, by przy kolejnej wizycie w sklepie odhaczać już nabyte pozycje. Osobom poszukującym prezentu dla dzieci rozwiązanie problemu znajdzie się na tzw. liście okazji z propozycjami, co kupić na urodziny, co na chrzest, a co na Mikołaja itd. Wszystkie materiały w lutym zaczęły trafiać do sklepów współpracujących z Semmą. – Zachęcamy także do reklamy internetowej – chętnie doradzimy jak się za nią zabrać, szczególnie, że jest wiele bezpłatnych form. Będą mogli państwo też liczyć na dostęp do naszego firmowego bloga, co na pewno pomoże w pozycjonowaniu – zapowiedziała Aneta Kwiatkowska.

Poruszenie na sali wywołała Ceba Baby. Każdy z gości został obdarowany podróżną poduszką w kształcie rogala z takim wypełnieniem, jakie trafia m.in. do Cebuszki przeznaczonej dla kobiet w ciąży. – Mógłbym przekonywać o wyższości mikroperły nad kulką silikonową, ale komu by to coś powiedziało? Najlepiej sprawdzić zalety wypełnień w praktyce – zachęcał Michał Klupsz, dyrektor sprzedaży w firmie Ceba Baby.

Canpol Babies zaakcentował znaczenie ekspozycji. – Prawidłowe ułożenie asortymentu w punkcie detalicznym może zwiększyć obroty nawet o 30%. Wychodzimy od wielkości sklepu, lokalizacji i określenia potencjału – przekonywała Joanna Szczepańczyk, kierownik sprzedaży odpowiadająca w firmie za region południowo-wschodni. W praktyce sprawdzi się np. ułożenie grupami produktowymi lub plamami kolorystycznymi.

Ostatnią część konferencji wypełnił temat zmian i nowości marki Coto Baby. – Nowa skorupa, materiały i pasy, zagłówek trzyma całą głowę dziecka – zapewniał Brand manager Sergiusz Gadula, przypominając jednocześnie o nadchodzącej zmianie przepisów w zakresie montażu fotelików (produkty zapinane pasami w 2018r. będą musiały zastąpić foteliki z bazą Isofix).

Po części konferencyjnej gości zaproszono na kolację i bankiet. Atrakcją wieczoru była Lekcja Gotowania w wykonaniu szefa kuchni hotelowej restauracji. Piotrowi Pabisiakowi w przygotowaniu pierwszego dania – zupy tajskiej pomógł Sewer Ostrowski. Podniebienia gości zaspokoiły kurczak w zielonym curry i krewetki z mango.

Fot. Magdalena Mendel
Fot. Magdalena Mendel