Jedna z kolekcji wiosna – lato 2018. Fot. Pitti Bimbo

Letnią edycję targów odzieży dziecięcej Pitti Bimbo, które odbyły się w dniach 22-24 czerwca we Florencji odwiedziło blisko 10 tys. gości.

Mniej niż zazwyczaj było kupców z Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Turcji i Grecji. Więcej przyjechało m.in. Rosjan (+16%), Chińczyków (+45%), Holendrów (+25%), Ukraińców (+24%) i Austriaków (+22%).

W targowej klasyfikacji dwudziestu najważniejszych, światowych rynków na pierwszym miejscu uplasowała się Rosja (207 kupców), a po niej Chiny (181 kupców), Hiszpania (155 kupców) i Niemcy (154 kupców). Polska (49 kupców) znalazła się na dwunastej pozycji m.in. przed Austrią (43 kupców) i Stanami Zjednoczonymi (40 kupców).

Swoje kolekcje na targach przedstawiło 4 polskich producentów: Amelie & Sophie, Zombie Dash, Kukukid oraz Daga.
Obszerną relację z 85. edycji Pitti Bimbo opublikujemy w kolejnym numerze Branży Dziecięcej.