Cobi i Castorland na targach zabawek, Coccodrillo w hali dedykowanej artykułom dziecięcym – na wystawie w Hongkongu Polskę reprezentują w tym roku trzy wymienione marki. Każda z nich przygotowała dla klientów nowe propozycje.

Szczególnie dużo nowości ma Castor (producent puzzli Castorland). Odświeżono aż dwie trzecie kolekcji dla dorosłych. Firma zapowiada też wprowadzenie układanek liczących 4000 elementów (dotychczas największe oferowane zestawy liczyły po 3000); po ułożeniu powstanie obrazek o wymiarach 138 x 68 cm. Na razie tego rodzaju produkty można oglądać tylko w katalogu, pierwsze egzemplarze zostaną pokazane za kilka tygodni w Norymberdze.

Wśród propozycji dla dzieci też pojawiły się zestawy większe niż dotąd. Puzzle w rozmiarze maxi są dostępne w wersji 40-elementowej (wcześniej największe składały się z 20 fragmentów). Do sprzedaży wchodzą też zestawy „dwa w jednym”, złożone z puzzli 70 i 120-elementowych.

Na stoisku Cobi (na zdjęciu prezes Robert Podleś i Aleksandra Niewierkiewicz, menedżer ds. eksportu) niespodzianką jest logo Winx Club, zapowiadające wprowadzenie nowych klocków licencyjnych. Umowę podpisano niedawno, na gotowe produkty trzeba więc będzie jeszcze poczekać.

Fabryka z Mielca nie eksponuje na targach żadnych nowych zabawek. Wybrani klienci mogą je jednak obejrzeć w showroomie Cobi w hongkońskiej dzielnicy Kowloon. Takie rozwiązanie stosuje wiele wiodących firm, chroniąc się w ten sposób przed kopiowaniem wzorów.

CDRL (marka Coccodrillo), jak każdy producent odzieży, proponuje nową kolekcję na każdy sezon. Wielkopolska firma aktywnie poszukuje też nowych rynków zbytu. Rozważane w ubiegłym roku plany otwarcia własnego butiku w Hongkongu na razie zostały odłożone, ale za to ubranka dziecięce polskiej marki pojawiły się na półkach trzech domów towarowych w Chinach, w miastach Wuhan i Xian.

Hongkońskie targi zabawek i artykułów dziecięcych rozpoczęły się w poniedziałek i potrwają do czwartku (7-10.01.2012).

Fot. BranzaDziecieca.pl