
3. Targi Książki dla Dzieci w Krakowie tradycyjnie już przyciągnęły także niektórych wystawców oferujących gry i zabawki. Swoje stoiska mieli m.in. Egmont, Granna, Matejuk, MB Creations, Polskie Gry Planszowe, Tactic i Zabawki Progresywne.
Największą niespodzianką była obecność na stoisku Tactica Łukasza Łasochy. Posługując się metaforą sportową: po 13 latach gry dla Barda postanowił on zmienić barwy klubowe. W Tacticu od 3 czerwca jest kierownikiem sprzedaży na rynku tradycyjnym. W komentarzach, które słyszeliśmy na stoiskach konkurentów, powtarzał się pogląd, że ten transfer będzie dla fińskiej drużyny solidnym wzmocnieniem.
Stoisko Polskich Gier Planszowych było widać z daleka dzięki wielkiej planszy „Bitwy pod Grunwaldem”. Najbardziej charakterystyczna nowość tej firmy to Tripol, wyróżniający się trójątnym pudełkiem. Zasady gry nie są skomplikowane: należy dokładać do siebie trójkąty pasujące bokami, aby zdobyć jak najwięcej punktów. To co proste, nie zawsze jest jednak łatwe. Małgorzata i Marek Oczkowscy przez dłuższą chwilę dobierali odpowiednie elementy, żeby ułożyć odpowiedni wzór.
Po raz pierwszy na wystawie poświęconej głównie literaturze dziecięcej pojawiła się firma MB Creations. – Podobno niektóre firmy z naszej branży żyją głównie z takich imprez. Postanowiłam spróbować, jak zostaną tu przyjęte nasze produkty – mówiła właścicielka Maria Braun. Oprócz drewnianych zabawek Plan Toys na stoisku można było także kupić Szklaki – szklane kulki do grania. W piątek, gdy targi odwiedzały głównie wycieczki szkolne, był to jeden z bestsellerów.
W klimat imprezy w królewskim mieście idealnie wpisała się Granna, doświadczony uczestnik targów książki w Krakowie. Wiele dzieci wychodzących z hali wystawienniczej miało na głowach korony z logo tej firmy.
Targi Książki w Krakowie. Fot. BranzaDziecieca.pl[FAG id=37828]