Dziennikarze BCMI odwiedzili siedzibę firmy Cybex w niemieckim Bayreuth. „Branżę Dziecięcą” interesowały przede wszystkim zmiany w dystrybucji wprowadzane przez tę markę na polskim rynku
Dziennikarze BCMI odwiedzili siedzibę firmy Cybex w niemieckim Bayreuth. „Branżę Dziecięcą” interesowały przede wszystkim zmiany w dystrybucji wprowadzane przez tę markę na polskim rynku. Fot. Hans Henrik de Glasenapp

Cybex, producent fotelików, wózków i nosideł, zmienia sposób współpracy ze sklepami w Polsce. Zamiast korzystać z pośrednictwa dystrybutora (dotychczas był nim Baby Land), firma będzie sama dostarczać towar do punktów sprzedaży.

Przedstawiciele Cybexu podkreślają, że współpraca z polskim przedstawicielem układała się wzorowo. Równocześnie wskazują, że nasz rynek ma duży potencjał. Najwyraźniej doszli do wniosku, że osiągną więcej, gdy samodzielnie skupią się na rozwijaniu sieci sprzedaży i działaniach marketingowych.

Niemiecki producent fotelików nie jest pierwszą firmą, która zdecydowała się na taki model obecności w Polsce. Na podobnej zasadzie działają Maclaren czy Hartan. Z dystrybutorów zrezygnowały też niedawno Artsana (marka Chicco) i Dorel, który wykupił swojego wieloletniego partnera w Polsce, firmę Poltrade Waletko.

Szerzej na ten temat piszemy w „Branży Dziecięcej” nr 5/2013.

Poniżej zdjęcia z naszej wizyty w głównej siedzibie firmy Cybex w Bayreuth.

Dziennikarze BCMI odwiedzili siedzibę firmy Cybex w niemieckim Bayreuth. „Branżę Dziecięcą” interesowały przede wszystkim zmiany w dystrybucji wprowadzane przez tę markę na polskim rynku. Fot. Hans Henrik de Glasenapp

[FAG id=37850]