
Jak trafić z ofertą do rodziców, którzy planują zakup wózka? To zadanie ma ułatwić producentom i dystrybutorom serwis internetowy Wozekdladziecka.pl, współtworzony przez „Branżę Dziecięcą”.
Zakup wózka jest jednym z większych wydatków związanych z porodem. Rodzice spędzają dużo czasu na porównywaniu różnych modeli. Nie jest to jednak łatwe. Choć w internecie można znaleźć wiele opinii użytkowników, to większość z nich okazuje się mało przydatna. Dziecko korzysta tylko z jednego lub dwóch wózków, więc przeciętny rodzic zna tylko te produkty. Poza tym ocenia wady i zalety na podstawie własnych doświadczeń. A przecież ktoś, kto później czyta taką recenzję, może mieszkać w zupełnie innych warunkach i prowadzić inny tryb życia.
Nie każdy ma w pobliżu sklep oferujący fachowe doradztwo. Nawet gdy tak jest – jak zauważają sprzedawcy – coraz więcej klientów przygotowuje się do zakupów przeglądając materiały w internecie.
– Postanowiliśmy ułatwić wybór rodzicom, a równocześnie dać producentom wózków nowe narzędzie do rozwijania biznesu – mówi Marek Jankowski z „Branży Dziecięcej”, pomysłodawca projektu.
Wozekdladziecka.pl ma przekazywać rodzicom wiedzę o produktach za pomocą internetowego wideo. Filmy umieszczane będą m.in. w serwisie YouTube i na Facebooku. W przypadku obu tych serwisów dominującą grupą są osoby z przedziału 25-34 lata; kobiety właśnie w tym wieku rodzą najczęściej swoje pierwsze dziecko.
W stworzenie wózkowego serwisu zaangażowali się specjaliści w zakresie produkcji wideo, marketingu internetowego i zwiększania sprzedaży: Adam Bakes i Sławomir Rajch. Pierwszy z nich (na zdjęciu) jest managerem projektów i byłym dziennikarzem telewizyjnym. Drugi – specjalistą od marketingu internetowego. Obydwaj znają wyzwania stojące przed młodymi rodzicami z własnego doświadczenia – w ostatnich tygodniach zostali ojcami.
– Wózek wybierała moja narzeczona. Ja miałem go przywieźć do domu – wspomina Adam Bakes. – Okazało się, że nie umiem go złożyć. Przez 20 minut gimnastykowałem się na parkingu, szukałem instrukcji w internecie, ale to nic nie dało. Pomyślałem, że inni rodzice też są w takiej sytuacji i przyda im się pomoc.
Potwierdzeniem tych słów są statystyki oglądalności. Debiutancki film zrealizowany przez Wozekdladziecka.pl, opublikowany 12 czerwca, już w pierwszy weekend miał ponad 900 wyświetleń na YouTube.
