
Blisko 70 osób z całej Polski uczestniczyło w 3-dniowej konferencji zorganizowanej w dniach 20-22 października przez Mini-Maxi w ośrodku Karina, usytuowanym w Pszczewskim Parku Krajobrazowym. Na gości czekali, wraz z gospodarzami, reprezentanci producentów dystrybuowanych przez Mini-Maxi marek: Philips Avent, Concord, Abc-Design i Be Cool.
Spotkanie rozpoczął wspólny wieczór przy muzyce country. Wtorek 21 października upłynął natomiast w sali konferencyjnej. Po powitaniu gości przez Irenę Wydrę, właścicielkę Mini-Maxi, jako pierwszy mikrofon przejął Maciej Bukowski, menedżer sprzedaży Philips Avent. – 94% mam w Polsce zna markę Avent. Z 65% w roku 2010 do 85% w roku 2014 wzrosła świadomość brandu w kategorii kubków niekapków – przekonywał widownię, prezentując wyniki badań zrealizowanych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na reprezentatywnej grupie 1500 kobiet. Zgodnie z wynikami badań udział marki Philips Avent w rynku butelek do karmienia wynosi 50%. Na wyniki w tej kategorii, ale także w innych duży wpływ ma sprzedaż produktów w sieci Rossmann. – Obecnie Philips Avent jest dostępny w 360 sklepach Rossmann, a od kwietnia 2015 r. asortyment marki będzie w sprzedaży we wszystkich ponad 800 sklepach tej sieci – zapowiedział Maciej Bukowski. Z drugiej strony 70% obrotu brandu generuje kanał sklepów specjalistycznych. – Nie bylibyśmy w stanie zagospodarować tego obrotu w innych kanałach. Kanał sklepów dziecięcych musi być przez nas traktowany ze szczególną troską. Powinniśmy kłaść nacisk na budowanie doskonałych relacji biznesowych z obecnymi dystrybutorami marki Philips Avent – dodał menedżer.
Jako kolejny prelegent na scenie pojawił się Andreas Hess, kierujący działem projektowania marki Concord. Prezentację rozpoczął od omówienia procesu pracy nad fotelikiem. – Wychodzimy od ergonomii, następnie przeprowadzamy testy, m.in. zderzeniowe, później z dziećmi, a na końcu pracujemy nad wykończeniem, dobieramy tkaniny i kolory – wyjaśnił. Prezentując foteliki samochodowe, zwrócił uwagę na style: sportowy i elegancki. Wśród wózków także znalazły się zarówno miejskie, jak i takie, które przypadną do gustu rodzicom jeżdżącym rowerami po górach.
Z prezentacji Jorga Zehe, dyrektora w ABC-Design, goście z pewnością wynieśli wiele praktycznych wskazówek, niezbędnych podczas obsługi klientów w sklepie. Prelegent z niesłabnącą energią prezentował bowiem możliwości wszystkich wózków, składając je i rozkładając oraz przygotowując na spacer w słońcu i na nagłą ulewę, a nawet tłumacząc, jak czyścić i prać poszczególne elementy. – Niektóre rozwiązania są globalne, inne pojawiają się tylko w Niemczech, są też takie, które przygotowujemy wyłącznie dla Polski – zdradził. Wiele zmian poprzedzają konsultacje z klientami. Przykładem jest modyfikacja rączki i systemu hamowania w wózku 3 Tec. Uwagi dotyczące tych kwestii powtarzały się w wielu spośród 2,5 tys. ankiet wypełnionych przez użytkowników sklepów internetowych.
Podczas dwóch ostatnich prezentacji dzięki czujności polskich klientów wywiązała się mała rywalizacja na pewne elementy dodatkowego wyposażenia wózków – uchwyty na kubki. O ile bowiem ABC-Design kusi klientów uchwytami w energetycznych kolorach w cenie ok. 20 euro, marka Be Cool proponuje je w zestawie bezpłatnie, lecz w stonowanych barwach. Menedżer sprzedaży Be Cool Thore Noll przyciągnął uwagę klientów także innym gadżetem. Do wózków tej marki dobrać można torbę dla mamy lub dla taty. – Różnica jest duża. Żaden tata nie nosi przy sobie tylu rzeczy, ile potrzebuje mama – wyjaśnił.
Konferencję zamknęła szefowa Mini-Maxi. – Jak mówi zasada Briana Tracy’ego: „Aby więcej zarabiać, musisz się więcej nauczyć”. Mam nadzieję, że ten dzień był krokiem w tym kierunku – podsumowała Irena Wydra.
Dzień zakończył uroczysty bankiet z konkursami i atrakcjami dla gości.
Fot. BranzaDziecieca.pl)