Co kupić? Na takie pytanie ponad 90% Polaków odpowiada uwzględniając opinię dzieci. 75% ankietowanych przez analityków z Programu Jakości Obsługi oceniło wpływ najmłodszych na podejmowanie decyzji zakupowych jako duży lub średni. Mniej niż 4% respondentów stwierdziło, że opinie dzieci nie są uwzględniane przy planowaniu zakupów.

Z raportu wynika, że dzieci mają najwięcej do powiedzenia w kwestii wyboru zabawek, żywności (głównie słodyczy), ubrań i gier komputerowych. Okazało się, że im starsze dziecko, tym rodzice bardziej liczą się z jego zdaniem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Respondenci uzasadniali ten fakt głównie tym, że wielokrotnie wiedza dzieci na temat nowości produktowych, szczególnie w przypadku telefonów oraz sprzętu RTV, jest dużo większa niż wiedza rodziców.

Ponad połowa osób uczestniczących w badaniu stwierdziła, że opinia młodszych członków rodziny jest również brana pod uwagę w kwestii wyboru sklepu, w którym robi się zakupy.

Co kupić?
BranzaDziecieca.pl