Fot. Disney
Fot. Disney

Disney rozpoczął współpracę z twórcami japońskiego komunikatora Line. 1 lipca światową premierę miała bezpłatna gra (przeznaczona dla urządzeń mobilnych) – Disney Tsum Tsum. Wkrótce do sklepów trafią pluszowe zabawki – podobizny bohaterów gry. Początkowo produkty będą dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych.

Aplikacja i pluszaki znane są już od kilku lat mieszkańcom Kraju Kwitnącej Wiśni. Według danych udostępnionych przez autorów Line, gra została dotychczas pobrana ponad 14 mln razy i jest obecnie jedną z najpopularniejszych w Japonii. W ciągu ostatnich 9 miesięcy Japończycy kupili również ok. 1,6 mln zabawek z serii Disney Tsum Tsum.

– Mamy nadzieję, że japoński pomysł zdobędzie popularność na całym świecie. Może tak się stać choćby dzięki temu, że jest połączeniem rzeczywistości wirtualnej i prawdziwych zabawek – powiedział przedstawiciel The Walt Disney Company Paul Candland.

Na czym polega gra? W największym skrócie – na jak najszybszym łączeniu i eliminowaniu bohaterów znanych z filmów Disneya oraz spółki Disney/Pixar. Niewykluczone, że w przyszłości w Disney Tsum Tsum pojawią się również Marvel Tsums i Star Wars Tsums.