Niedźwiedź Wojtek w wersji pluszowej pojawił się w ofercie firmy Axiom.
Niedźwiedź Wojtek w wersji pluszowej pojawił się w ofercie firmy Axiom. Fot. Axiom

Dzisiaj przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji firma Axiom, od ponad 20 lat produkująca i dystrybuująca pluszowe zabawki, przygotowała szczególną premierę – maskotkę przedstawiającą niedźwiedzia z pociskiem artyleryjskim.

Producenta zainspirowała historia niedźwiedzia Wojtka, który w 1942 r. został wcielony do armii generała Andersa i wraz z 22. Kompanią Zaopatrywania Artylerii przeszedł cały szlak bojowy: Iran, Irak, Syrię, Palestynę, Egipt, Włochy, a po demobilizacji trafił do Wielkiej Brytanii.

– Znaczną część środków ze sprzedaży zabawki chcemy przeznaczyć na cele społeczne związane z różnymi formami szerzenia wiedzy o Wojtku i o szlaku bojowym żołnierzy Armii Andersa. Skoro Wojtek doczekał się pomnika w Edynburgu, tablicy pamiątkowej w Londynie i kilku wydawnictw historycznych, chcemy także rozbudzić zainteresowanie jego postacią w Polsce. Inicjatorów działań jest wielu, a my chcemy ich wesprzeć na miarę możliwości środkami finansowymi łącząc działania komercyjne z niewątpliwie szczytną ideą – mówi przedstawicielka firmy Axiom Magdalena Sordyl.

Wszystkich zainteresowanych perypetiami niedżwiedzia Wojtka producent pluszaków zaprasza do zapoznania się z materiałami opublikowanymi na poświęconej legendarnemu zwierzakowi stronie internetowej. Akcję można wesprzeć kupując maskotkę w sklepie firmowym bielskiego przedsiębiorstwa.

Niedźwiedź Wojtek w wersji pluszowej pojawił się w ofercie firmy Axiom.
Niedźwiedź Wojtek w wersji pluszowej pojawił się w ofercie firmy Axiom. Fot. Axiom