
W dniu Świętego Mikołaja ok. 5 tys. pracowników Hasbro i wolontariuszy wzięło udział w 1. edycji akcji charytatywnej Day of Joy, zorganizowanej przez koncern. Różnego rodzaju imprezy mające na celu pomoc potrzebującym dzieciom odbyły się w 35 krajach na całym świecie.
Przedstawiciele Hasbro zajmowali się m.in. dostarczaniem zabawek i gier do ok. 100 organizacji filantropijnych. W Rosji, Peru i Austrii prezenty trafiły do osieroconych dzieci mieszkających w ośrodkach prowadzonych przez Stowarzyszenie Wioski Dziecięce SOS. Na terenie Stanów Zjednoczonych przygotowano ponad 136 tys. posiłków, które zostały następnie rozdane w szkołach.
W Polsce pracownicy koncernu spotkali się z dziećmi ze świetlicy socjoterapeutycznej Mały Książę oraz środowiskowego ogniska terapeutycznego TPD. Koncert zespołu Hope 4 Street, jasełka przygotowane przez najmłodszych, poczęstunek – to tylko niektóre atrakcje przygotowane w ramach wydarzenia. Pracownicy Hasbro przygotowali również prezenty. Koncern przekazał 54 tysiące złotych, które zostaną przeznaczone na sfinansowanie działań świetlicy oraz stworzenie nowego klubu środowiskowego dla starszej młodzieży.
Według danych Hasbro całkowity koszt wszystkich projektów filantropijnych zorganizowanych w ramach Day of Joy to ok. 15 mln dolarów. Wartość podarowanych zabawek i gier podczas sezonu świątecznego 2013 wyniosła ok. 3 mln dolarów.
Day of Joy w Polsce. Fot Hasbro Polska