Zwyciężczyni konkursu Granny i testerzy.
Zwyciężczyni konkursu Granny i testerzy. Fot. BranzaDziecieca.pl

Główną nagrodę w konkursie Wymyśl grę, zostań autorem Granny zdobyła propozycja Raz, dwa, trzy: Obrazki!, Aliny Brzeskiej-Czuby. Nagrody wręczono w poniedziałek 20 stycznia w warszawskim Muzeum Narodowym.

Na konkurs adresowany do nauczycieli pracujących w przedszkolach nadesłano 55 projektów. -Uczestniczyłam w analizie tych pomysłów, były bardzo oryginalne, niekiedy poruszały trudne tematy. Myślę, że gra, która wygrała może stać się w przyszłości bardzo ciekawą pomocą dydaktyczną – skomentowała przedstawicielka jury, redaktor naczelny Wychowania w przedszkolu Małgorzata Narożnik.

Reguły Raz, dwa, trzy: obrazki! nie są skomplikowane. Gra polega na tym, że dzieci układają obrazki z figur geometrycznych. Robią to na czas, ćwicząc w ten sposób spostrzegawczość. – Gdy tylko zaczęłam pracę z maluchami, stwierdziłam, że te pomoce pedagogiczne, które mam, to nie jest to, o co mi chodzi. Postanowiłam wymyślić gry, które będą ciekawszą alternatywą. Największym atutem Obrazków jest chyba element rywalizacji. Coś, co dzieci naprawdę lubią – komentuje autorka Alina Brzeska-Czuba. Gra Raz, dwa, trzy: Obrazki! zostanie wydana przez Grannę – Mamy nadzieję, że podczas przyszłoroczej gali drugiej edycji tego konkursu będziemy mogli państwu pokazać już gotowy produkt – powiedziała dyrektor ds. promocji Granny Bożena Michalska. Zwyciężczyni konkursu otrzymała również nagrodę pieniężną w wysokości 1500 zł. Jury nie przyznało 3. nagrody, zamiast tego postanowiło wręczyć dwie drugie nagrody ex aequo. Otrzymały je: Marlena Koniuk za grę Chochlik Goryczka oraz Katarzyna Wioska za Kropelkowe podróże.

– Granna dostaje wiele listów z propozycjami gier, dlatego też konkurs wydał nam się najlepszym sposobem na wyłonienie opcji najciekawszych. Prace były bardzo różnorodne. Widać, że pracujecie Państwo z dziećmi, wiecie, co je interesuje, wiecie jakie pytania zadają. Tematyka była bardzo różnorodna – skomentowała vice prezes Granny Ewa Falkowska.

Według jednego z członków jury Filipa Miłuńskiego, który zapraszał do udziału w drugiej edycji konkursu, gra powinna przede wszystkim być dobrze przetestowana. – Wielu osób sądzi, że skoro pomysł spodobał się rodzinie i znajomym, sprawa właściwie jest załatwiona. Niestety to często nie wystarcza. Trzeba grę oszlifować, doprowadzić do tego, aby ludzie chcieli w nią grać wiele razy, sprawić, żeby zasady były zrozumiałe, żeby wszystko było spójne. Najlepiej pójść na jakiś konwent gier. Takich imprez masowych nie brakuje. Warto pokazać nasz projekt osobom, które grają na co dzień. Zebrać jak najwięcej opinii i wprowadzić niezbędne poprawki – radził nasz rozmówca.

Zwyciężczyni konkursu Granny i testerzy. Fot. BranzaDziecieca.pl

[FAG id=37785]