Producent Angry Birds podał, że wysokość przychodu netto wypracowanego przez firmę w zeszłym roku wyniosła 71 mln dolarów (w roku 2011 – 45 mln). Według danych Rovio ogólna wartość sprzedaży wzrosła z 97 mln dolarów (2011 r.) do 196 mln dolarów (2012 r.).
W opinii przedstawicieli fińskiego przedsiębiorstwa dobre wyniki finansowe Rovio zawdzięcza m.in. nowym grom: Bad Piggie oraz Amazing Alex, a także zwiększonemu popytowi na produkty licencyjne. Dochód ze sprzedaży m.in. pluszowych zabawek, plecaków oraz ubrań stanowi 45% ogólnej sprzedaży wszystkich produktów z asortymentu firmy.
Według danych z grudnia ubiegłego roku gry online wyprodukowane przez Rovio zostały pobrane blisko 2 mld razy. Szacuje się, że liczba graczy, których pochłonęła m.in. rywalizacja ptaszysk ze świniami, wynosi obecnie ok. 263 miliony.
W połowie marca miała miejsce premiera pierwszej części 52 – odcinkowego serialu opartego na przygodach bohaterów Angry Birds. W 2016 r. ci, którym do tego czasu nie znudzą się postaci z przeboju handlowego Rovio, będą mogli obejrzeć perypetie bojowo nastawionych stworzeń na dużym ekranie. Film zostanie zrealizowany w technologii 3D.
Ta strona wykorzystuje własne pliki cookies, aby działać prawidłowo. Korzysta też z plików cookies podmiotów trzecich, dostarczających narzędzia marketingowe i analityczne. Do informacji zbieranych w cookies podmiotów trzecich mają dostęp dostawcy tych narzędzi. Czy zgadzasz się na korzystanie z innych niż niezbędne plików cookies zgodnie z polityką prywatności?
Jeżeli tutaj zaglądasz, to znak, że cenisz swoją prywatność. Wychodząc naprzeciw Twoim oczekiwaniom, na tej stronie został wdrożony mechanizm, który pozwala Ci kontrolować wykorzystywanie plików cookies oraz innych technologii śledzących.
Pliki cookies własne wykorzystywane są na tej stronie w celu zapewnienia prawidłowego działania poszczególnych funkcji strony a pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych na zasadach opisanych szczegółowo w polityce prywatności.
Jeżeli chcesz zaakceptować wszystkie stosowane przez tutaj pliki cookies, kliknij w poniższy przycisk.
Te pliki cookies pozostają zawsze aktywne i nie masz możliwości wyboru w tym zakresie. Są to pliki cookies, dzięki którym w sposób prawidłowy funkcjonują m.in. formularze na stronie oraz mechanizm logowania do konta użytkownika i utrzymywania sesji po zalogowaniu. Ponadto, w plikach cookies własnych zapisywana jest informacja o dokonanych przez Ciebie ustawieniach plików cookies.
Korzystamy z Google Analytics, czyli narzędzia pozwalającego na gromadzenie, przeglądanie i analizę statystyk związanych z aktywnością użytkowników na naszej stronie. Kod śledzący Google Analytics gromadzi informacje na temat Twojej aktywności na naszej stronie, które mogą być przez Google wykorzystywane przy budowaniu Twojego profilu użytkownika. Ponadto, informacje z Google Analytics mogą być wykorzystywane w ustawieniach kampanii reklamowych prowadzonych z wykorzystaniem Google Ads. Jeżeli sobie tego nie życzysz, możesz wyłączyć narzędzia Google.
Korzystamy z Salesflare, narzędzia do zarządzania relacjami z klientami. Salesflare używa plików cookies, aby automatycznie gromadzić informacje na temat Twojej interakcji z naszą stroną oraz z naszym zespołem sprzedaży. Dane te pomagają nam lepiej rozumieć naszych klientów i dostosowywać nasze działania do Twoich potrzeb. Jeżeli sobie tego nie życzysz, możesz wyłączyć pliki cookies związane z Salesflare.
Na tej stronie osadzane są multimedia z serwisów YouTube i Vimeo. Odtwarzacze tych serwisów wykorzystują do swojego prawidłowego działania pliki cookies pochodzące od ich dostawców. Dostawcy mogą uzyskiwać dostęp do informacji gromadzonych w plikach cookies. Możesz wyłączyć pliki cookies związane z odtwarzaczami, ale wtedy nie będziesz w stanie obejrzeć treści osadzonych w formie odtwarzaczy.