Producent Angry Birds podał, że wysokość przychodu netto wypracowanego przez firmę w zeszłym roku wyniosła 71 mln dolarów (w roku 2011 – 45 mln). Według danych Rovio ogólna wartość sprzedaży wzrosła z 97 mln dolarów (2011 r.) do 196 mln dolarów (2012 r.).

W opinii przedstawicieli fińskiego przedsiębiorstwa dobre wyniki finansowe Rovio zawdzięcza m.in. nowym grom: Bad Piggie oraz Amazing Alex, a także zwiększonemu popytowi na produkty licencyjne. Dochód ze sprzedaży m.in. pluszowych zabawek, plecaków oraz ubrań stanowi 45% ogólnej sprzedaży wszystkich produktów z asortymentu firmy.

Według danych z grudnia ubiegłego roku gry online wyprodukowane przez Rovio zostały pobrane blisko 2 mld razy. Szacuje się, że liczba graczy, których pochłonęła m.in. rywalizacja ptaszysk ze świniami, wynosi obecnie ok. 263 miliony.

W połowie marca miała miejsce premiera pierwszej części 52 – odcinkowego serialu opartego na przygodach bohaterów Angry Birds. W 2016 r. ci, którym do tego czasu nie znudzą się postaci z przeboju handlowego Rovio, będą mogli obejrzeć perypetie bojowo nastawionych stworzeń na dużym ekranie. Film zostanie zrealizowany w technologii 3D.

Fot. digitaltrends.com