Warner Bros. – jeden z największych światowych licencjodawców, właściciel m.in. takich marek, jak: Looney Tunes, Scooby-Doo, Tom i Jerry, Flinstonowie, Harry Potter czy DC Comics (Superman, Batman, Wonder Woman) w kwietniu tego roku obchodzi 90-te urodziny.

Firma została założona przez rodzinę Warnerów, która pod koniec XIX wieku przyjechała do Ameryki z Krasnosielska koło Warszawy. W skład największej na świecie filmoteki Warner Bros wchodzi 6800 filmów. Znajdują się w niej również zbiory Metro, Goldwyn, Louis B. Mayer Productions oraz filmy MGM, nagrane w latach 1915-1985.

Wyłącznym przedstawicielem Warner Bros Consumer Products jest European Licensing Company. ELC ma wielu lokalnych partnerów, którzy rozwijają produkty na potrzeby rodzimego rynku. Wszystkie projekty z wykorzystaniem grafik licencyjnych są tworzone przez nich samych przy wsparciu specjalnie utworzonego działu ELC. Do takich firm należą m.in.: Trefl, Beniamin, czy Vision One.

– Zainteresowanie produktami licencyjnymi dotyczy nie tylko najmłodszej grupy odbiorców, wciąż wzrasta również wśród dorosłych. Ci ostatni wybierają przede wszystkim produkty sentymentalne, w stylu vintage, które były im bliskie w dzieciństwie i wzbudzają pozytywne skojarzenia. Produkty licencyjne niosą ze sobą walor emocjonalny i to jest ich zdecydowana przewaga – ocenia Anetta Sroczyńska, Country Manager ELC.

Fot. kristingiannos.blogspot.com