Dźwig Middle Truck firmy Wader
Dźwig Middle Truck firmy Wader

„Internetowe mamy” testują zabawki Wader. W okresie wakacyjnym tego rodzaju ocenie poddawane są produkty z oferty letniej. Pierwsze wyniki firma opublikowała już na swojej stronie internetowej.

Testowanie produktów wśród blogerów jest ostatnio coraz częściej wykorzystywane przez producentów zabawek i gier. Pisaliśmy o tym w ostatnim wydaniu „Branży Dziecięcej” w tekście Daniela Kotyrasa pt. Bloger prawdę powie. To sposób na uzyskanie opinii, którą można później dzielić się z potencjalnymi klientami. Jest również sposobem promocji produktów wśród czytelników bloga – czyli osób, które w wielu przypadkach mogą poznać po raz pierwszy artykuły producenta. Sposób ten na szeroką skalę wykorzystuje producent z Dąbrowy Górniczej. Zabawki Wader trafiły do kilkunastu blogerek w całej Polsce.

– Podejmując współpracę z konkretnym osobami, w większości przypadków są to mamy, zwracamy uwagę na atrakcyjność i popularność bloga – wyjaśnia Rafał Piotrowski z Wadera. – Wybieramy blogerki, które prowadzą atrakcyjne miejsca spotkań w sieci oraz posiadają duże grono czytelników. Wysyłane do testów produkty dopasowujemy do wieku i płci dziecka oraz zwracamy uwagę na sezonowość.

Wysyłanie produktów na testy w sieci jest sposobem na promocję – ale nie jest to takie oczywiste. Blogerki nie są pracownikami firmy, nie piszą tekstów na zlecenie, nie chwalą, gdy nie ma za co. Nie zamieniają się w tubę propagandową danego producenta, gdyż w przeciwnym razie czytelnicy natychmiast przestają odwiedzać stronę. Blogerskie teksty muszą być jak najbardziej obiektywne.

„A dźwig jak to dźwig musi posiadać wysięgnik oraz hak i tutaj również tak jest” – czytamy opinię pani Marty, mamy Nikodema na babylandiaa.blogspot.com. – „Ale bardzo ciekawe jest to, że posiada także ruchome elementy. Nikodem był wprost zachwycony. Ramię wysięgnika podnosi się do góry oraz wyciąga wzdłuż aż na długość 54 cm. Uzyskuje się to za pomocą małych zielonych zębatek. Tutaj czasami może być mały problem z ich kręceniem, bo bywa, że mechanizm się lekko zacina. Ale sądzę, że dziecko z pewnością samo poradzi sobie z podnoszeniem i opuszczaniem wysięgnika. Czasami po prostu potrzeba nieco więcej siły.”

Mimo, że w ten sposób mogą być wytykane wady produktu, firmy nie rezygnują ze współpracy z blogerami. Często na stronie internetowej zamieszczone są filmy, co tym bardziej przyciąga uwagę potencjalnych klientów.

– Współpraca z blogerami ma wiele korzyści, pozwala na pokazanie produktu w czasie zabawy, więc nasi klienci mogą przeczytać na blogach recenzję napisaną na podstawie tego, jak zabawka wypadła w testach, a dla nas jest to informacja potwierdzająca jakość naszego produktu – dodaje Rafał Piotrowski. – W wyniku przeprowadzonego testu otrzymujemy wiarygodną opinię, która jest jednocześnie formą reklamy dla produktu. Jeżeli autor bloga wyraża zgodę, to wyniki testów zamieszczamy także na naszej stronie internetowej wadertoys.pl, dzięki czemu nasi klienci mogą zapoznać się z recenzją interesującej ich zabawki.

Dźwig Middle Truck firmy Wader
Dźwig Middle Truck firmy Wader