
Pierwszy sklep sieci SAM 0-13 działa od kilku dni w warszawskiej Galerii Rembielińskiej. Placówka funkcjonuje na zasadzie franczyzy, marka należy do Greków, natomiast jej rozpowszechnianiem w Polsce zajmuje się firma Fashion Island. W planach jest otwarcie trzech kolejnych sklepów.
SAM 0-13 jest grecką marką, która na całym świecie ma ponad 50 sklepów z odzieżą dla dzieci i młodzieży – głównie w Grecji, ale również na Cyprze, w Rosji, Bułgarii, Rumunii i Macedonii. Poza Polską firma nie funkcjonuje na zasadzie franczyzy, tylko otwiera własne salony bądź działa wykorzystując lokalnych dystrybutorów. Franczyzobiorcą w Warszawie jest sama galeria. Jak twierdzą polscy przedstawiciele – to bardzo dobry i rzetelny klient, posiadający spore zaplecze finansowe i logistyczne. Inauguracja działalności w Warszawie niestety nie zaskoczyła zbyt dużą frekwencją.
– Tak naprawdę nie spodziewaliśmy się tłumów – mówi Sławomir Boroń z Fashion Island. – Jest sezon urlopowy, cała stolica siedzi nad morzem. Na dodatek w naszym asortymencie nie mamy kolekcji wiosenno – letniej tylko jesienno – zimową. Nastawiamy się na sezon powakacyjny, oczekujemy ożywienia się klientów i całego rynku od września, więc teraz nasze produkty, podczas upałów w szczególności, nie wzbudzają wielkiego zachwytu, ale to się zmieni.
Najprawdopodobniej w tym roku powstaną jeszcze trzy kolejne placówki sieci SAM 0-13. Trwają rozmowy z franczyzobiorcami z Nowego Sącza, Krakowa i Katowic.
Pierwszy sklep sieci SAM 0-13 został otwarty w ostatni weekend w Galerii Rembielińskiej w Warszawie.