Otwarcie Hamleysa w Pradze. W przyszłym roku sieć planuje wejście do Polski. Fot. Hamleys

Sieć sklepów z zabawkami Hamleys planuje wejście do Polski. -Mamy nadzieję, że otwarcie pierwszej placówki nastąpi w 2017 r. Ekspansję na polskim rynku rozpoczniemy od Warszawy. W dalszej perspektywie mamy w planie placówki o różnej powierzchni i w różnych formatach – zapowiada w wywiadzie udzielonym Retailnet.pl dyrektor ds. międzynarodowego rozwoju sieci Hamleys Helen Barnish.

Podobnie jak w wielu innych krajach, również i w Polsce sklepy Hamleys będą otwierane przez partnera franczyzowego. -W przypadku Polski, Czech, Słowacji, Węgier czy Austrii będzie to czeska firma Inexad, której partnerem zarządzającym jest Pavel Čmelík. Dla franczyzodawcy, czyli Hamleys, korzystniej jest współpracować z jednym większym partnerem o zasięgu regionalnym niż z mniejszymi firmami w poszczególnych krajach – mówi przedstawicielka sieci.

Dodaje, że w ofercie przeznaczonej na nasz rynek „produkty o lokalnej specyfice” mają stanowić ok. 10% asortymentu oferowanego w Polsce. Resztę portfolio wypełnią produkty międzynarodowych marek.

Do sieci należy obecnie ponad 70 sklepów na całym świecie. Do końca 2018 r. ich liczba ma wzrosnąć do 150. Największe sklepy otwierane przez Hamleysa to Hamleys World o powierzchni 2,5 – 7 tys. m². Nieco mniejsze placówki o powierzchni ok 1 tys. m² zazwyczaj uruchamiane są w centrach handlowych, Hamleys otwiera również placówki na dworcach i lotniskach (75-150 m²).

Na początku maja sklep Hamleysa w formacie Hamleys World, drugi taki na świecie, o powierzchni 6 tys. m² został otwarty w Pradze. – Dzięki temu miejscu będziemy mogli poznać preferencje rodzin w Europie Środkowo-Wschodniej, przed decyzją o otwarciach sklepów naszej marki w Polsce czy innych krajach regionu – komentuje Helen Barnish.