Sklep nie wysłał towaru? To może być sprawa dla UOKiK-u. Fot.  senivpetro/Freepik

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zyska uprawnienia do usunięcia lub zmiany treści cyfrowych, które działają na szkodę konsumentów. To efekt rozporządzenia przyjętego przez Parlament Europejski.

Jak podaje „Gazeta Prawna”, niebawem zostanie przygotowana nowelizacja rodzimych przepisów. UOKiK będzie mógł wykorzystać nowe uprawnienia np. wtedy, gdy firma sprzedająca przez internet nie wysyła towaru.

W wypowiedzi dla „Gazety Prawnej” przedstawicielka UOKiK, Agnieszka Majchrzak, podkreśliła, że narzędzia ochrony konsumentów muszą być adekwatne do wyzwań XXI w., szczególnie tych związanych z gospodarką cyfrową. Jej zdaniem w efekcie zwiększy się zaufanie konsumentów do transakcji w internecie.

Eksperci ostrzegają jednak, że nowe uprawnienia dla UOKiK mogą stać się krokiem w kierunku kontrolowania internetu przez państwo. Z pełną treścią rozporządzenia Parlamentu Europejskiego można zapoznać się na stronie Parlamentu Europejskiego.