Budżet przeznaczony w 2019 r. na upominki dla jednego dziecka wyniósł najczęściej od 100 do 250 zł. Fot. Stock

Zgodnie z wynikami badania agencji SW Research na zlecenie marki dziecięcej Endo niemal połowa ankietowanych rodziców kupiła świąteczne prezenty w internecie. Galerie handlowe wybierało w tym celu 30% respondentów.

Na zakupy poza galeriami – w sklepach stacjonarnych, supermarketach czy dyskontach – zdecydował się prawie co czwarty przepytany rodzic. Aż 40% ankietowanych kierowało się przy wyborze upominków przede wszystkim ich użytecznością, na markę zwracało uwagę 9% ankietowanych.

Budżet przeznaczony w 2019 r. na upominki dla jednego dziecka wyniósł najczęściej od 100 do 250 zł. Zakup zabawek edukacyjnych zadeklarowało aż 42% przepytanych rodziców. Prawie co trzeci ankietowany (31%) planował nabycie: klocków, układanek, gier planszowych, puzzli oraz słodyczy lub owoców. Co czwarte dziecko miało dostać książki lub kolorowanki, a co piąte: ubrania/akcesoria dziecięce, lalki i pluszaki, sprzęt elektroniczny albo pojazdy samochodowe i kolejki.