Przyszła mama szuka w sklepach produktów najlepszych dla jej dziecka – ty możesz pomóc jej znaleźć dokładnie to, czego chce, i to, o czym jeszcze nie wie, że jest jej potrzebne.
Fot. Depositphotos.com

Dzisiejszy handel nie kieruje się tymi zasadami, jakie obowiązywały jeszcze kilkanaście lat temu. Towar nie schodzi sam, o kupującego trzeba walczyć na wszelkie sposoby, a sprzedaż produktu jest tylko etapem w budowaniu całej relacji z klientem. Jak zwrócić uwagę na swój sklep, jak polecać asortyment przyszłym rodzicom, żeby przywiązać ich do siebie na dłużej?

 

Zostanie rodzicem to duża zmiana w życiu, która jest okupiona sporym stresem i poczuciem zagubienia. Oczekujący dziecka i świeżo upieczeni rodzice nerwowo przeglądają blogi, sklepy internetowe i poradniki w poszukiwaniu najlepszych produktów. Chcą mieć pewność, że znajdą rzeczy wysokiej jakości, które ułatwią im codzienną opiekę i pielęgnację. Jednak liczba stron oferujących produkty dla dzieci potrafi przyprawić o zawrót głowy, a ogromny wybór jest uciążliwy nie tylko dla rodziców chcących zaopatrzyć się w najlepszą wyprawkę, lecz także dla sprzedawców,  którym trudno przebić się przez natłok innych stron i zainteresować klientów. W tym artykule przybliżę kilkanaście punktów, o których musisz pamiętać, reklamując produkty dziecięce młodym rodzicom. Dzięki nim zainteresujesz klientów i ułatwisz rodzicom wybór najlepszych produktów.

Przy zakupie największą uwagę przykłada się do 2 czynników: ceny i jakości. Istotne są także: bezpieczeństwo, marka i recenzje. Niestety, nawet dbając o to wszystko, możesz być słabo widoczny w sieci lub nieatrakcyjny dla klientów. O czym musisz zatem pamiętać?

Przygotuj zestawy produktów
Świeżo upieczeni rodzice zdecydowanie potrzebują wsparcia w wyborze odpowiednich artykułów dla malucha. Informacje o tym, co konkretnie powinno się znaleźć w wyprawce i w jakich ilościach, jest nieocenioną pomocą. Twój sklep może dużo zyskać i przyjść na ratunek klientom, wprowadzając specjalne sekcje z gotowymi pakietami produktów. Przykłady zestawów:
• wyprawka dla noworodka
• wyprawka dla mamy
• must have pielęgnacji noworodka
• akcesoria do karmienia
• bezpieczeństwo noworodka.

Zaoferuj coś rodzicom
Rodzice potrzebują rzeczy nie tylko dla niemowląt, lecz także przedmiotów ułatwiających karmienie czy codzienne funkcjonowanie. Dodanie przydatnych akcesoriów, takich jak uchwyt na kubek z kawą do wózka dziecięcego, wygodny biustonosz do karmienia, balsam na podrażnienia skóry będą świetnym wyborem. Rodzice i tak będą szukać podobnych produktów, więc dlaczego mieliby nie kupić ich od razu u ciebie?

Wprowadź cross-selling
Wiele produktów dla dzieci szybko przestaje być przydatnych i trzeba wymienić je na większe. Odpowiadaj na potrzeby klientów, zanim się jeszcze pojawią, i przygotuj spersonalizowaną ofertę. Dobrym sposobem będzie cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa. To oferowanie nowych produktów klientom, którzy zrobili już u ciebie zakupy. Najskuteczniejszymi formami cross-sellingu są newslettery i linkowanie wewnętrzne. Przygotuj dla klientów newsletter ze spersonalizowanymi produktami i wyślij go po kilku tygodniach od ostatniego zakupu (z linkami do produktów, które mogą się przydać na tym etapie rozwoju dziecka). Linkowanie wewnętrzne to rekomendacje innych artykułów, które mogą zainteresować klientów na etapie dodawania produktów do koszyka. Sekcja „podobne produkty” albo „inni przeglądali też” potrafi mocno podbić sprzedaż.

Zoptymalizuj stronę pod urządzenia mobilne
Koniecznie zadbaj o to, żeby twój sklep był dostosowany do urządzeń mobilnych. Prędkość ładowania strony ma również ogromne znaczenie, tak samo jak oferowanie szybkich płatności (np. Blik) i łatwych odbiorów (np. paczkomaty, odbiór w punkcie).

Zainwestuj w Facebook Ads i Google Ads
Dobrze przygotowana reklama na Facebooku czy Google Ads potrafi skutecznie zwrócić uwagę potencjalnych klientów na twój sklep. To coś, na co zdecydowanie warto wydać pieniądze.

Postaw na czytelność i intuicyjność
Jeśli chcesz, żeby klienci robili częste zakupy na twojej stronie, zadbaj o to, żeby była czytelna, a cała ścieżka zakupowa intuicyjna i prosta. Zacznij od stworzenia przejrzystego menu z jasnym podziałem na kategorie (używając słów kluczowych). Kolejne elementy, na które warto zwrócić uwagę przy poprawianiu czytelności strony, to: menu breadcrumbs (skrótowe menu na górze strony), klikalne menu i dobrze oznaczone przyciski call to action (zostaw komentarz, kup, dodaj do koszyka, zwiększ ilość).

Analizuj słowa kluczowe i dbaj o SEO
Analiza słów kluczowych ma ogromne znaczenie dla widoczności sklepu w Google. Pogłębiony research pozwoli wybrać frazy, którymi klienci są zainteresowani, a następnie umieścić je w twojej witrynie (w adresach url, w tekstach i menu z kategoriami). Szukając słów kluczowych, możesz się posłużyć przeznaczonymi do tego narzędziami, takimi jak Answer The Public, Ubbersuggest, czy planer słów kluczowych Google.

Zadbaj o opisy produktów
Opisy już od dawna nie są tylko tekstem przeklejonym ze strony producenta. Klienci naprawdę cenią unikatowe treści, które dają niezbędne informacje i zachęcają do zakupu. Pamiętaj, żeby każdy opis zawierał nie tylko słowa kluczowe (które powinny być wplecione w tekst bardzo naturalnie), lecz także parametry techniczne towaru, właściwości, korzyści, koszty i warunki dostawy.

Treść w wersji obrazkowej i filmowej
Wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Zadbanie o stronę wizualną sklepu zrobi dużą różnicę i zainteresuje klientów. Rodzice nie zawsze mają siłę i możliwość czytania długich opisów, dlatego do dobrego opisu warto dodać piękne zdjęcia produktu i… wideoinstrukcję lub infografikę.

Twórz treści na Instagramie
Obecność marki na Instagramie, wrzucanie dobrych zdjęć produktów, nawiązywanie współpracy z influencerami czy dodawanie regularnie rolek/stories na Instagramie potrafi bardzo korzystnie wpłynąć na sprzedaż. Rolki, czyli krótkie filmiki, angażują 2–3 razy bardziej niż zwykłe posty. Instagram to również świetny sposób na nawiązanie relacji z klientami.

Wystawiaj swoje produkty na Amazonie
Nawet jeśli Amazon nie jest twoim głównym źródłem sprzedaży, warto wystawiać na nim chociaż część produktów, ponieważ to dobry sposób na przyciągnięcie ludzi do sklepu internetowego.

Zadbaj o zawartość paczki
W opakowaniu każdego produktu, który wysyłasz, powinna być karteczka z podziękowaniem za zakupy, zachęceniem do obserwowania twojego sklepu w social mediach, zamieszczania zdjęć i komentarzy w twoich mediach społecznościowych i informacjami o stronie, a także ewentualny kod rabatowy na kolejne zakupy.

Wyróżnij treści generowane przez użytkowników
Opisy produktów i cała strona mocno zyskają, jeśli wykorzystasz pozytywne recenzje klientów i zamieścisz je zaraz przy produkcie z dodanymi gwiazdkami. Wielu klientów czyta recenzje przed zakupem, dlatego im więcej ich będzie, tym lepiej. Często na ich podstawie rodzice podejmują decyzję. Rekomendacje są również bardzo wartościowe z punktu widzenia SEO, ponieważ więcej unikalnego tekstu na stronie to korzyść dla widoczności sklepu.

Marketing produktów dla rodziców wymaga testowania różnych strategii i działania w wielu mediach społecznościowych i na wielu platformach jednocześnie. Warto zacząć od dobrej optymalizacji strony pod kątem SEO, stworzenia ciekawych opisów wszystkich produktów i sprawnej, czytelnej strony. Następnym krokiem powinno być zaakcentowanie swojej obecności w social mediach i stworzenie reklam Google AdWords.

Branża Dziecięca 2/2022

KRZYSZTOF SEMP
CEO Profitcrew.pl. Amazon & eBay ekspert i konsultant ds. e-commerce. Pasjonat e-commerce i nowych technologii. Od kilku lat zajmuje się zwiększaniem sprzedaży na Amazonie i eBayu. Doradza, prowadzi szkolenia, bloguje o marketplace e-commerce. Zajmuje się kreowaniem sprzedaży większości kategorii produktowych: od branży motoryzacyjnej, przez meble, aż po materiały budowlane. Jego domena to research produktowy, budowanie strategii sprzedażowych, tworzenie i optymalizacja ofert oraz marketing. Współzałożyciel agencji Profitcrew.pl.