
Blisko 16 tysięcy gości odwiedziło 34. edycję Licensing Expo. Jedna z największych na świecie imprez dla przedstawicieli branży licencyjnej odbyła się w dniach 17-19 czerwca w Las Vegas.
W Mandalay Bay pojawiło się 482 wystawców, którzy przedstawili ponad 5 tysięcy marek. Nie zabrakło zarówno nowości jak i pomysłów na odświeżenie licencyjnej klasyki. Można było obejrzeć m.in. World of Warriors – premierową propozycję Mind Candy (twórców Moshi Monsters), kolekcję biżuterii nawiązującą do gry Hasbro Monopoly; meble , kosmetyki i kostiumy wykorzystujące wizerunek jednej z najbardziej znanych żyraf świata – Sophie oraz najnowsze propozycje Mattela – m.in. markę Ever After High.
Tegoroczną ekspozycję podzielono na 5 działów:
- Characters & Entertainment: prezentacja m.in. wytwórni filmowych, producentów telewizyjnych, gier, animacji
- Brands & Agents: producenci żywności, napojów, artykułów gospodarstwa domowego, kosmetyków
- Fashion & Lifestyle: moda, obuwie, akcesoria
- Art & Design: sztuka
- Sourcing & Production: prezentacje oferty produkcyjnej
Podczas targów przyznano nagrody dla najlepszych ubiegłorocznych licencji. Wśród zwycięzców znaleźli się m.in.: Lego (Lego Star Wars), Mattel (Monster High), Rovio (Angry Birds Star Wars) i Playmates Toys (kolekcja zabawek Teenage Mutant Ninja Turtles).
Kolejna edycja Licensing Expo odbędzie się w dniach 9-11 czerwca 2015 r.
Licensing Expo w Las Vegas. Fot. Licensing Expo