
W tym roku marka Schleich świętuje swoje 90-lecie. Od momentu założenia przez Friedricha Schleicha w 1935 roku firma rozwija się nieprzerwanie i dziś należy do największych producentów zabawek w Niemczech oraz czołowych dostawców figurek na świecie.
Z okazji jubileuszu powstała wyjątkowa kampania „Making friends”, podkreślająca, że Schleich daje dzieciom coś więcej niż tylko radość zabawy. „Tworzymy prawdziwych przyjaciół, którzy budzą empatię i wspierają poczucie odpowiedzialności – wartości, których nasz świat dziś potrzebuje bardziej niż kiedykolwiek” – mówi Kristina von Troschke, Chief Marketing Officer Schleich GmbH.
Marka zaprezentowała także limitowaną kolekcję jubileuszową – siedem białych figurek zwierząt ozdobionych kolorowymi wzorami, które symbolizują celebrację różnorodności biologicznej. 5% dochodu z ich sprzedaży trafiło do WWF, wspierając ochronę zwierząt.
Trochę historii
Pierwszą figurką stworzoną przez Friedricha Schleicha był Jopo (na zdjęciu). Dziś ten prosty ludzik wart jest na aukcjach internetowych ponad 160 euro.

W latach 60. międzynarodowym hitem okazały się figurki Smerfów, których kariera nadal trwa. Od lat 80. firma koncentruje się na własnych figurkach zwierząt – wysokiej jakości i wiernych naturze.
Najstarsza zwierzęca figurka to lew Schleich®, który od ponad 50 lat towarzyszy dziecięcym zabawom. Na początku miał gładkie, żółte ciało i ciemnobrązową grzywę – po latach zmian i ulepszeń doczekał się struktury futra i większej ilości szczegółów, które sprawiają, że figurki są coraz bardziej realistyczne.
Dziś marka jest obecna w ponad 60 krajach i dostępna w ponad 40 000 punktów sprzedaży na całym świecie.