Pomimo niezaprzeczalnego wpływu zabawy na rozwój najmłodszych, zaczyna ona schodzić na dalszy plan. Jak pokazało ostatnie badanie Grupy LEGO, dzieci poświęcają na nią 60% mniej czasu w tygodniu, niż dorośli średnio na używanie smartfonów w ciągu tygodnia. Sami rodzice także rzadziej sięgają po zabawę – aż 70% z nich wybiera przede wszystkim zajęcia ukierunkowane na bezpośredni rozwój swoich pociech.

Grupa LEGO ogłosiła nową kampanię Zabawa jest Twoją Supermocą, która zwraca uwagę na ogólnoświatowy problem coraz krótszego czasu, jaki dzieci poświęcają na zabawę. Wraz z globalnym zespołem – „Drużyną Zabawy”, Grupa LEGO inspiruje rodziny do przywrócenia znaczenia tej formie spędzania czasu. Podkreśla też jej kluczową rolę w rozwoju dzieci i życiu rodzin na całym świecie.

W roli ambasadorów kampanii występują m.in. dwukrotny złoty medalista Mistrzostw Świata w siatkówce – Piotr Nowakowski, znany aktor – Maciej Musiałowski, Justyna Szyc-Nagłowska – prowadząca podcast „Matka też człowiek” czy Faustyna Maciejczuk – popularna wokalistka, producentka i skrzypaczka.