RMD Research proponuje nowe badania dotyczące rynku zabawek. Fot. Sławomir Panek

Firma RMD Research rozpoczęła nowe badania rynku zabawek. – Współpracujemy z pięcioma dużymi sieciami sprzedającymi zabawki, w tym z dużymi hipermarketami. Pozyskujemy od nich informacje sprzedażowe, które trafiają do naszej bazy danych. Dokonujemy analizy i dostarczamy opracowane informacje zwrotne. Chcemy też zapraszać do współpracy jak największą liczbę sklepów. Obecnie prowadzimy rozmowy z kolejnymi potencjalnymi partnerami. Pracujemy nad uwzględnieniem danych sprzedażowych z platformy Allegro i innych sklepów e-commerce – mówi kierownik do spraw rozwoju RMD Paweł Szmidt (na zdj.).

Dodaje, że z badań tych skorzystać mogą nie tylko duże koncerny i wielkie sieci, lecz również mniejsze sklepy, mniejsze firmy zabawkarskie, pozyskując informacje o określonym zakresie np. tylko o wydzielonych segmentach lub w formie odpowiednio sprofilowanych raportów.

– Opisany przez nas rynek zabawek, oparty na sprzedaży ok. 50 tys. różnych zabawek (kodów EAN), to ok. 600 mln PLN rocznie. Szacujemy, iż po dodaniu kolejnych sklepów/sieci wartość badanego rynku przekroczy granicę 1 mld rocznie. W naszych danych przygotowujemy też szczegółowe kryteria ich analizy, które dotychczas były niedostępne w tego typu badaniach, takie jak np. podział na płeć, wiek czy materiał z jakiego została wykonana zabawka. Proszę wyobrazić sobie odpowiedź na zapytanie: jak szybko rośnie segment zabawek dla chłopców w wieku od 3 do 8 lat w różnych kategoriach zabawek? My możemy to precyzyjnie określić. Poza tym, mamy tak skonstruowaną bazę danych, że dodanie innych kryteriów analizy jest stosunkowo szybkie i łatwe w implementacji, na przykład, jeśli pojawi się potrzeba analizy koloru zabawek, wymiaru opakowań lub innych cech produktów, to możemy podjąć się takiego projektu – tłumaczy Paweł Szmidt.

Firma RMD Research dysponuje danymi zbieranymi od stycznia 2016 r., w związku z tym może też przygotowywać analizy dotyczące dynamiki rozwoju rynku.

Firmę prowadzą specjaliści z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie badań rynku detalicznego. Osoby zainteresowane współpracą mogą uzyskać dodatkowe informacje drogą mailową, kierując zapytanie na adres: psz@retailmarketdata.pl.