SMYK rozszerza działalność na rynkach międzynarodowych, fot. materiały prasowe

Grupa SMYK otworzyła swój pierwszy własny sklep stacjonarny w Słowacji. To element międzynarodowej ekspansji Grupy w Europie Środkowo-Wschodniej: są już plany na własne sklepy w Czechach i Bułgarii.

Pierwszy sklep SMYK na rynku słowackim został otwarty 22 sierpnia w centrum handlowo-rozrywkowym Bory Mall w Bratysławie. Na powierzchni około 600 metrów kwadratowych klienci znajdą bogaty wybór zabawek, odzieży, obuwia, artykułów szkolnych oraz szeroki asortyment akcesoriów dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Nie zabraknie oczywiście produktów marek własnych Grupy: Cool Club, Smiki i Kayokki.

„Na rodzimym rynku mamy już ponad 250 sklepów stacjonarnych, które są ściśle zintegrowane ze sklepem internetowym oraz aplikacją mobilną. Ten sprawdzony model omnichannel z sukcesem wdrożyliśmy także w Rumunii, gdzie mamy już ponad 30 własnych sklepów oraz sklep internetowy i aplikację mobilną” – mówi Michał Grom, prezes Grupy SMYK.

W 2024 roku przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę SMYK sięgnęły ok. 2,25 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 6% w porównaniu z 2023 rokiem. Z kolei wypracowany w ubiegłym roku zysk z działalności operacyjnej wyniósł ok. 118,9 mln zł wobec ok. 62,2 mln zł rok wcześniej.