
Przyznawana podczas targów zabawek w Norymberdze ToyAward to uznane w branży wyróżnienie, które ma też znaczenie w handlu detalicznym. Każdego roku międzynarodowe jury przyznaje nagrody w 6 kategoriach: Baby & Infant, PreSchool, SchoolKids, Teenager & Adult, Startup, oraz Sustainability. 15 września rozpoczęła się rejestracja zgłoszeń do konkursu.
Udział mogą wziąć wyłącznie wystawcy styczniowych targów Spielwarenmesse. Wyborowi najlepszych zabawek towarzyszy wymagający proces selekcji. Międzynarodowe jury złożone z ekspertów z branży handlu detalicznego, przemysłu, badań rynku, bezpieczeństwa zabawek, zrównoważonego rozwoju i edukacji ocenia innowacje według takich kryteriów, jak oryginalność, bezpieczeństwo, wartość rozrywkowa, potencjał sukcesu i jakość.
W 2025 roku do oceny zgłoszono 629 produktów. Na targach Spielwarenmesse nominowani i zwycięzcy są prezentowani w widocznym miejscu w hali 3A, gdzie mogą być oglądane przez wszystkich zwiedzających i wystawców.
Nagroda o międzynarodowym znaczeniu
„Ta nagroda to ogromne potwierdzenie naszej innowacyjności i zaangażowania w przekraczanie granic w projektowaniu zabawek” – mówi Peter Cheng, założyciel firmy ABFUN. Amerykański wystawca, który po raz pierwszy pojawił się na targach w 2025 r., zdobył nagrodę w kategorii Teenager & Adult za Moon Acrylic Jigsaw Puzzle. Zdobycie nagrody ToyAward na początku roku dało firmie impuls do ekspansji na rynek europejski.
Stickflip firmy ImagiNew Playhome dowodzi, że sama nominacja może być prawdziwym katalizatorem sukcesu. „Nie musisz być znaną marką – nawet jako debiutant masz szansę w kategorii Startup. Ten znak jakości to drzwi i turbodoładowanie biznesu!” – zapewnia współtwórca firmy, Rainer Lauberger. Pierwotnie Stickflip planowano wprowadzić jedynie na rynek niemiecki. Międzynarodowe zainteresowanie po nominacji sprawiło, że zabawka jest teraz dostępna w siedmiu językach i w niemal całej Europie, także w Polsce (dystrybucja Tradespot).
Więcej informacji na temat konkursu i możliwości zgłoszeń można znaleźć tutaj.