Kidults, czyli zabawki dla dorosłych – ten trend miał swoją premierę na tegorocznych targach Spielwarenmesse i okazał się magnesem dla odwiedzających i przedstawicieli międzynarodowych mediów. Badania prowadzone przez globalne instytuty badań rynkowych, takie jak BrandTrends Group czy Circana, również pokazują duże znaczenie tego trendu dla branży.
Aby podkreślić ogromny potencjał trendu Kidults dla handlu i całej branży, organizatorzy przyszłorocznych targów Spielwarenmesse (28.01–1.02.2025) planują specjalną przestrzeń wystawienniczą Toys for Kidults przy wejściu Eingang Mitte. Zostaną tam zaprezentowane przykładowe produkty wpisujące się w trend, ale także będzie można zdobyć ciekawe informacje i praktyczne porady ekspertów.
Inspiracje dla handlu
Od produktów retro poprzez fantasy, science fiction, akcję i strategię – dorośli mają w czym wybierać. Kategorie Collectibles, Creative Fantasy i Tabletop Games prezentują różne obszary zainteresowań grupy docelowej i oferują szeroką gamę inspiracji produktowych dla sklepów z zabawkami. Podczas zimowych targów będzie można przetestować gry i zabawki z tych kategorii przy wsparciu ekspertów z Ultra Comix w Norymberdze, jednego z największych sklepów z komiksami i grami w Europie, oraz SPIEL, największych na świecie targów gier planszowych w Essen. Dopełnieniem całości będą wykłady w ramach Toy Business Forum.
– Na Spielwarenmesse znajdziemy praktyczne inspiracje rozszerzenia asortymentu produktów, mające ogromny potencjał zwiększenia sprzedaży – wyjaśnia Christian Ulrich, rzecznik zarządu Spielwarenmesse eG. Rosnące znaczenie trendu Kidults podkreśla międzynarodowe badanie przeprowadzone przez BrandTrends Group, które wykazało, że aż 67% respondentów w wieku od 18 do 65 lat wyraża zainteresowanie kupieniem dla siebie co najmniej dwóch zabawek rocznie. Według najnowszego badania State of the Toys Consumer, przeprowadzonego przez międzynarodowy instytut badań rynkowych Circana, dorośli i młodzież mają znaczny wpływ na rozwój europejskiego rynku zabawek. Segment ten odnotował wzrost o 2,5% od 2022 roku, uzyskując w 2023 roku wartość na poziomie 4,5 mld euro, co daje 28,5% udziału w łącznej sprzedaży zabawek. Pięć największych europejskich rynków to Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania.
Strefa Toys for Kidults na targach Spielwarenmesse łączy grupy produktów segmentu w jednym miejscu, dzięki czemu znajdziemy tam zarówno nie tylko ciekawe propozycje rynkowe, lecz także inspiracje handlowe i know-how dla sprzedawców.
Więcej informacji na stronie Spielwarenmesse.
Fot. Spielwarenmesse