Amazon rusza ze sprzedażą w Polsce. Fot. Amazon

Amazon podpisał umowę na dostarczanie paczek ze spółką InPost. W zeszłym tygodniu koncern rozpoczął prace nad uruchomieniem platformy Amazon.pl. Amerykanie już uruchomili rejestrację dla polskich firm, które będą chciały sprzedawać na nowej platformie.

Na stronie sell.amazon.pl wyszczególnione są dwie opcje oferty przygotowanej dla sprzedawców.

Indywidualna skierowana jest do tych, którzy planują sprzedawać mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie i nie zamierzają korzystać z reklam i narzędzi do sprzedaży. Koszt wynosi 4 zł za sprzedany produkt plus dodatkowe opłaty za sprzedaż.

W pakiecie profesjonalnym kosztującym 165,91 zł miesięcznie bez VAT (plus dodatkowe opłaty za sprzedaż) nie trzeba przejmować się limitem, ale można np. korzystać z reklam i wprowadzać promocje. Do dyspozycji jest zestaw narzędzi platformy. Sprzedający płacą prowizję za każdy sprzedany przedmiot. Dla wszystkich produktów Amazon odejmuje stosowną wartość procentową prowizji, obliczoną na podstawie podstawie całkowitej ceny sprzedaży. Całkowita cena sprzedaży to całkowita kwota zapłacona przez kupującego, wliczając w to cenę towaru i wszelkie opłaty za dostawę lub opakowanie prezentów – informuje firma.

Amazon pobiera też opłaty za magazynowanie zapasów, które – jak podaje firma – są naliczane co miesiąc na podstawie średniej dziennej objętości mierzonej w metrach sześciennych, jaką zajmują produkty w centrach realizacji Amazon.